با ااین اوصاف باید دید ومنتظر بود که در چند روز باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ،به دست چهره هایی که داغ انقلاب گیری و مذهب بر پیشانی دارند ،تنها درراستای چشم اندازی به قدرت و دست اندازی به ثروت و له کردن رقبای انتخاباتی و حزبی در زیر پای خود ،چندین ارزش دیگر انقلاب را به ضد ارزش مبدل می شود!!
کد خبر: ۴۱۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 05 May 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی::همگان می دانند که انقلاب مردم ایران در سال 1357انقلابی اسلامی وبا هدف برقراری حکومت عدل الهی وبرپایه عدالت خواهی ،نفی هرگونه استبداد ،استثمار و اشرافی گری برقرار شد ،انقلابی که آمده بود تا بانفی قدرت طلبی،دل بستگی به زخارف دنیوی ،حقوق انسانها را به نسبت مساوی بین آنان تقسیم کند.

انقلاب اسلامی آمده بود تا ارزشها را احیاء کند ،اساس این انقلاب ارزشی بود وبرای احیاء ارزشها همه وهمه از مردم گرفته تا مسئولینش دوشادوش همدگیر تلاش کردند،مبارزه کردند ،خون دادند ،خلاصه،صدهها هزار نفر از جوانان این آب وخاک، جان ومال خود را در پای حفظ ارزشهای این انقلاب ونظام ذبح کردند.

مهمترین چیزی که از آن سالها به یاد دارم ویا در کتابهای درسی وغیر درسی خوانده ام ،این است که بسیاری از اعمال ، رفتار وکردار مردمان ومسئولین این نظام ، برای حفظ نظام واصولی که انقلاب بر پایه آن شکل گرفته بود ،ارزش تلقی می شد .از بالا رفتن از "دیوار سفارت آمریکا وتسخیرآن "توسط جوانان انقلابی گرفته تا "حضور در میادین نبرد با منافقین وگروهکهای ضد انقلاب و جریانات براندا ز"و"حجاب وپوشش زنان ودختران"، همه وهمه ارزشهایی محسوب می شدند که اتفاقا از ملزومات وویژگهای یک نیروی انقلابی به حساب می آمدند.

سالها گذشت ،دوران جنگ وآتش سپری شد و وهر اندازه که از انقلاب فاصله گرفتیم به همان اندازه حب قدرت ،ثروت اندوزی و نادیده گرفتن حقوق همدیگر در بین مسئولین واصول وارزشهای اولیه انقلاب فاصله انداخت ،وبه همان اندازه که از ارزشها فاصله گرفته شد ،اخلاق با تمام شعب خود از اخلاق سیاسی وانتخاباتی گرفته تا اخلاق رسانه ای و اقتصادی و .. ازبین جامعه اسلامی ما رخت بربست ورفت.

با تولد کوتوله های سیاسی ،شخصیتهای برجسته وزجر کشیده برای انقلاب ناجوانمردانه به مسلخ گمنامی سپرده شدند،احزاب وطیفهای سیاسی سنتی ،استخوان دار وریشه دار انقلاب جای خود را به احزاب افراطی ونئواصولگرایی دادند وبد اخلاقی انتخاباتی ورسانه ای نیز همگام با رشد رسانه های نوین در جامعه رشد ونمو کردوفضای جامعه را بیش از پیش به سمت انحطاط و بداخلاقی وارزش گریزی سوق دادند.

باید بپذیریم که این روزها جای ارزشها وغیرارزشها به دستان مبارک چهره های برجسته سیاسی کشور که اتفاقا ردای خدمت وعدالت خواهی را برتن کرده اند درحال جابجایی است .کسانیکه روزگاری به تعبیر رهبر فقید انقلاب اسلامی در انقلاب دوم،شما بخوانید بالار فتن از دیوار سفارت آمریکا !برای بقای انقلاب ارزش آفرینی کردند، این روزها ودر بهبوحه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، محکوم به ارتکاب ضد ارزش شده اند !

عده ای که روزگاری در کنار هم برای حفظ انقلاب در مقابل تهدیدات وآشوبهای داخلی طرحهای آرامسازی ومقابله با آشوبگری را اجرا کردند ،امروز به همدیگر انگ " گاز انبری " زده واین اقدام را که روزگاری ارزش تلقی می شد به ابزاری برای تخریب وتضعیف همدیگروخارج نمودن رقیب از عرصه بکار می گیرند ،غافل از ینکه با دستان خود سرمایه های اجتماعی و نخبه های سیاسی و برجستگان انقلاب را به تاریک خانه فراموشی ونیستی هُل می دهند .جالتر اینکه هرکدام سعی دارند این ارزش بی ارزش شده را پاشه آسیل دیگری معرفی وبر طبل بی اعتباری رقیب بکوبند .

در دورانی که حجاب وچادر ارزشهای اصیل این انقلاب ومردم محسوب می شدند ،وپلیس اجتماعی وگشتهای ارشاد وامربه معروف برای احیا این ارزش تلاشها نمودند ، بر خورد با بد حجابان خیابانی قطورترین پرونده های تبعیض و نادیده انگاری حقوق زنان را در مجامع بین المللی حقوق بشری برای کشور رقم زد،اما این دوران و در بهبوحه انتخابات بی حجابی ارزش می شود و رسانه ملی و تیزرهای تبلیغات انتخاباتی وستادهای انتخاباتی کاندیداها به جولانگاه بد حجابان تبدیل شده است.

روزگاری که دراین کشور صدور احکام قضایی بر علیه منفورترین گروهکها یک ارزش محسوب و باسلام و صلوات و هورا کشیدن همراه بود ،اما امروز در انتخابات دوازدهم ،آن هم نگ وبوی ضد ارزش به خود گرفته و از قرار معلوم ،نقش پاشنه آشیل یکی از کاندیداهای انتخاباتی را بازی می کند .

با ااین اوصاف باید دید ومنتظر بود که در چند روز باقی مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ،به دست چهره هایی که داغ انقلاب گیری و مذهب بر پیشانی دارند ،تنها درراستای چشم اندازی به قدرت و دست اندازی به ثروت و له کردن رقبای انتخاباتی و حزبی در زیر پای خود ،چندین ارزش دیگر انقلاب را به ضد ارزش مبدل می کنند!!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار