هر چند که با توجه به امتیاز میزبانی پرسپولیس و عملکرد ضعیف این فصل الوحده در لیگ امارات که از 17 بازی 25 امتیاز کسب نموده ( و با فاصله ای 19 امتیازی از تیم صدرنشین امارات در رتبه پنجم جدول قرار گرفته ) ، برتری نماینده کشورمان محتمل به نظر می رسد ، اما نباید از نتیجه مسابقه الهلال 9 امتیازی و الریان 7 امتیازی نیز به سادگی گذشت.
کد خبر: ۴۲۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 08 May 2017
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
آیا پرسپولیس خواهد توانست در ورزشگاه آزادی نفس الوحده را قطع کند ؟
 هم دیداری حساس برای قهرمان لیگ برتر ایران .
آری ؛ پرسپولیس در ساعت 19:55 روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه 96 و در چارچوب رقابت های گروه D فوتبال آسیا ، در ورزشگاه بزرگ آزادی میزبان الوحده امارات خواهد بود . آن هم در آخرین مسابقه از مرحله گروهی که بسیار سرنوشت ساز بوده و تکلیف صعود یا عدم صعود محبوب ترین تیم آسیا را مشخص خواهد نمود . هر چند که با توجه به امتیاز میزبانی پرسپولیس و عملکرد ضعیف این فصل الوحده در لیگ امارات که از 17 بازی 25 امتیاز کسب نموده ( و با فاصله ای 19 امتیازی از تیم صدرنشین امارات در رتبه پنجم جدول قرار گرفته ) ، برتری نماینده کشورمان محتمل به نظر می رسد ، اما نباید از نتیجه مسابقه الهلال 9 امتیازی و الریان 7 امتیازی نیز به سادگی گذشت . ((( دیداری که می تواند با تمام اما و اگر های خویش سبب حذف پرسپولیس شود ))) . متاسفانه اخیرا ، در بزنگاه های لیگ برتر و آسیا که پرسپولیس نیاز مبرم به پیروزی داشت ، با باخت هایی دور از انتظار دل هواداران را بدجوری شکست که البته این پروژه از باخت در شهرآورد پایتخت کلید خورد . اما شرایط این مسابقه کاملا متفاوت بوده و بعلت اینکه رقابتی ملی محسوب می شود ، پرسپولیس با روحیه ای مضاعف ناشی از قهرمانی در لیگ برتر و تنها با هدف پیروزی پای به این رقابت می گذارد . به احتمال فراوان پرسپولیس با همان سیستم 442 لوزی و با تکیه بر توانایی های سید جلال حسینی ، حسین ماهینی ، کمال کامیابی نیا ، سروش رفیعی ، محسن مسلمان ، وحید امیری و مهدی طارمی قصد دارد تا ستارگان الوحده از جمله محمد رشید الحمادی ، بالاژ ژودژاک ، سباستین تاگلیابو ، ریم چنگ وو ، راشد علی و سالم سلطان را ناکام گزارده و در یک بازی تهاجمی همراه با سرعت انتقال بالا در خطوط 3 گانه ، عملکرد دور از انتظارش در آسیا را بدست فراموشی سپرده و آخرین شانس خویش جهت صعود به مرحله بعدی را امتحان نماید . اما قطعا (( خاویر آگیره )) مربی مکزیکی و کاربلد تیم میهمان که سابقه حضور روی نیمکت تیم های ملی ژاپن ، مکزیک و باشگاه های مطرح اسپانیا از جمله اتلتیکو مادرید ، اوساسونا ، زاراگوزا ، اسپانیول و..را در کارنامه موفق خویش دارد ، برای خط حمله پرسپولیس برنامه های ویژه ای تدارک دیده و قصد دارد با یک بازی بسته و کاملا دفاعی همراه با پرسینگ سنگین ، بهره گیری از ضد حملات را در دستور کار داشته باشد . 20 دقیقه ابتدایی و انتهایی مسابقه نقش مهمی در نتیجه این مسابقه داشته و خاویر آگیره زیرک قصد دارد با اداره بازی در دقایق ابتدایی ، از دریافت گل زود هنگام و پاشیده شدن شیرازه تیمش جلوگیری نموده و در صورت گلزنی در جریان بازی ، در دقایق انتهایی با دفاعی اتوبوسی و استفاده از بازیکنان تازه نفس و تعویضی در خط دفاعیش ، برای الوحده شانس پیروزی قائل شود . لذا میبایست پرسپولیس با هوشیاری ، توجه کافی و اطمینان خاطر از خط دفاعی اش حملات را طراحی نماید . چرا که بازیکنان اماراتی این توانایی را دارند که با فرار از کناره ها و سانترهای خطرناک برای مهاجمان اضافه شده به درون محوطه جریمه پرسپولیس ، بیرانوند را آزار دهند . در این مسابقه تقابل خط دفاعی و دروازبان پرسپولیس با خط حمله الوحده به رهبری سباستین تاگلیابو آرژانتینی بسیار دیدنی خواهد بود .البته مهار این بازیکن گلزن و بعضا بد اخلاق ، تا حدود زیادی ترمز تیم الوحده را خواهد کشید . اگر پرسپولیس بتواند تدابیری برای ناکارآمدی (( جرج والدیویا )) ی شیلیایی که در خط میانی آقایی می کند داشته باشد ، کار الوحده را باید تمام شده قلمداد کرد .
اما بازی فوتبال است . چرخش توپ گرد ، اشتباهات غافلگیرانه بازیکنان دو تیم ، عملکرد داور مسابقه و البته بازی دو تیم دیگر گروه تعیین کننده صعود پرسپولیس خواهند بود .

نویسنده...محسن بابادی...آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار