دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی:
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: مرگ در اثر سوء مصرف مواد مخدردر 12 ماهه 44 درصد افزایش داشته که 60 درصد در خانم ها بوده و این مسئله ناشی از تغییر در نوع و دوز مواد مخدر و ناخالصی در مواد بوده است.
کد خبر: ۴۲۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 09 May 2017
  محمدعلی نصرتی عصر امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت:  اقدامات علوم پزشکی در ارتباط با تجهیز مرکز ماده 16 قابل تقدیر است و این نهاد به تعهدات خود در این ارتباط عمل می‌کند؛ ما به همت فرمانداران تیم غربالگری را تشکیل دادیم و جمعیت قابل توجهی از معتادانی که در مراکز اقامتی بودند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی افزود: مشکل فاضلاب مرکز ماده 16 به صورت قطعی حل و بسیاری از هزینه سرشکن شده است و در دو ماه گذشته مقداری از دغدغه ما نسبت به مرکز ماده 16 کاهش یافته است.

نصرتی اعلام کرد: تعداد 550 نفر در مرکز ماده 16 نگهداری می‌شوند و بیش از 170 نفر در کارگاه‌ها مشغول به کار هستند؛ به طوری که کارگاه فرش ما سه شیفته کار می‌کند و به نظر می‌رسد نگرانی خانواده معتادان نیز کاهش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه ما در ارتباط با بحث‌های هنری در فضای مجازی و ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند و فیلم‌های سینمایی ورود شایسته ای داشته ایم، افزود: پکیجی تحت عنوان سیمای خانواده در ارتباط با مواد مخدر تهیه کرده‌ایم و قصد داریم این پکیج را در میان  100 هزار خانواده توزیع کنیم.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمار مقایسه‌ای اقدامات در سال 95 نسبت به سال 94 توضیح داد: در سال 95  اقدامات ما در محیط خانواده 43 درصد، در محیط آموزشی 49 درصد، در محیط‌های کارگری 320 درصد و تولید برنامه‌های تلویزیونی نیز 29 درصد افزایش داشته است.

وی اذعان داشت: مرگ در اثر سوء مصرف مواد مخدردر 12 ماهه 44 درصد افزایش داشته که 60 درصد در خانم‌ها بوده و این مسئله ناشی از تغییر در نوع و دوز مواد مخدر و ناخالصی در مواد بوده است.

نصرتی در عین حال خاطرنشان کرد: کاهش سن اعتیاد جزو دغدغه‌های ما محسوب می‌شود و باید از ظرفیت‌های فکری، فرهنگی و تربیتی جامعه برای مبارزه با شیوع اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان استفاده کنیم.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار