معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد سمنان خواستار شد
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان خواستار به‌کارگیری اصول و موازین اخلاقی در پژوهش شد و گفت: کد اخلاق به 12 طرح اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۲۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵ 20 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنانگفت: نخستین جلسه کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور دبیر هیأت ممتحنه و ارزشیابی رشته پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان عضو متخصص اخلاق برگزار شد.

زینب خالدیان هدف از تشکیل کمیته اخلاق را رعایت و به‌کارگیری اصول و موازین اخلاقی در پژوهش و حفاظت از آزمودنی‌های انسانی عنوان کرد و افزود: کمیته اخلاق به‌منظور دستیابی به اهداف و ارزش‌های والای اخلاقی و حفظ شأن و کرامت انسانی در انجام پژوهش‌های پزشکی و تأکید بر رعایت جنبه‌های شرعی، حقوقی و اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی در سه سطح ملی، دانشگاهی و سازمانی فعالیت می‌کند.

وی گفت: مقررات و شیوه‌نامه اجرایی کمیته اخلاق، مسائل و موارد مطرح در پژوهش‌های دانشگاهی و حدود اختیارات این کمیته و هم‌چنین اختصاص کد اخلاق به تعداد 12 طرح نامه ازجمله مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار