تابناک: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۹۲ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد ۴۰ هزار واحد از ابتدا مقاوم ساخته شده است.
کد خبر: ۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰ 11 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، غلامحسین خانی عصر امروز در حاشیه بازدید از روستاهای شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان اصفهان 192 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد 40 هزار واحد از ابتدا مقاوم ساخته شده است.

وی افزود: از تعداد کل واحدها 150 هزار واحد باقیمانده فرسوده بودند که از این تعداد هم 51 هزار واحد از طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار و زیر 12 هزار نفر استفاده کردند و بهسازی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان گفت: امسال تسهیلات 15 میلیون تومانی با سود 5 درصد قرض‌الحسنه و بازپرداخت 12 ساله در نظر گرفته شده است و انتظار داریم ساکنان روستاهای استان با استفاده از این تسهیلات در راستای مقاوم‌سازی و نوسازی منازل حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته بخش نامه‌ای از سوی وزرات راه و شهرسازی ابلاغ شد که از این پس تمام ساخت و سازهای روستایی باید تحت نظارت بنیاد مسکن و نظام مهندسی روستایی انجام شود.

خانی تصریح کرد: امسال اعتبار تسهیلات برای ساخت 5 هزار و 800 واحد ابلاغ شده که در این میان سهم شهرستان گلپایگان 30 واحد است اما با درخواست هر یک از روستاییان دارای شرایط و متقاضی برای پرداخت تسهیلات موافقت می‌شود و از نظر تعداد محدودیت وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به انتقال ساکنان روستای کوچری گلپایگان خاطرنشان کرد:برای انتقال ساکنان این روستا زمینی از منابع طبیعی دریافت و طراحی آن تصویب شده تا مردم پس از آبگیری سد کوچری به آن منطقه منتقل شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن اصفهان اظهار داشت: زمین‌های روستای جدید آماده واگذاری به اهالی روستا است ضمن اینکه مقرر شده از محل اعتبارات بهسازی، هزینه‌ای برای ساخت منازل مسکونی اهالی کوچری در روستای جدید نیز تخصیص یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار