فرماندار ایلام گفت: به دنبال پیگیری رسیدگی به برخی شکایات کاندیداها، تعدادی از صندوق های رای گیری با حضور نمایندگان هیات های اجرایی و نظارت بازشماری شد ولی تغییری در نتایج آرای اعلام شده، بوجود نیامد.
کد خبر: ۴۳۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 27 May 2017
 فرماندار ایلام با اشاره به باز شماری آرای تعدادی از صندوق های انتخابات شورای اسلامی این شهر گفت: برخی کاندیداها نسبت به نتیجه اعلام شده اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به شکایت خود شدند که بازشماری تعدادی از صندوق ها انجام ولی هیچ تغییری در نتیجه انتخابات ایجاد نشد.
 

به گزارش  تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از انتشار آگهی رسمی نتایج انتخابات شوراها طبق ماده 73 آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، چنانچه کسی بر صحت برگزاری انتخابات معترض باشد حداکثر ظرف مدت 2 روز از انتشار آگهی می توانست شکایت خود را به صورت کتبی و بر اساس مستندات به هیات نظارت شهرستان ارائه کند.
 

فرماندار ایلام رعایت حق الناس در تمام مراحل انتخابات اعم از بررسی صلاحیت ها، تبلیغات، اخذ رای، اعلام نتایج و بررسی شکایت ها را دارای اهمیت بسیار دانست و تاکید کرد: در این فرآیندها رعایت قانون مورد توجه جدی مجریان و برگزار کنندکان قرار گرفته است.
 
شایان ذکر است، براساس نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هفت نفر به عنوان اعضای اصلی و چهار نفر نیز به عنوان عضو علی البدل شورای اسلامی شهر ایلام انتخاب شدند.
 
بر این اساس، هادی کرمی با 11 هزار و 109 رای، پیمان اقبالی با 9 هزار رای، مهرداد داوری با هشت هزار و 670 رای، مریم جان‌ بخشی با هشت هزار و 571 رای، حسینعلی یاری با هفت هزار و 411 رای، عبدالرضا پورخلیل با شش هزار و 870 رای و مظفر میرزاد با شش هزار و 857 رای به ترتیب به عنوان منتخبان مردم ایلام در پنجمین دوره شورای اسلامی شناخته شدند.
 
حجت حسن‌زاده با شش هزار و 631 رای، نظام‌الدین اسماعیل ‌بیگ با شش هزار و 553 رای، حسین نیک روش با شش هزار و 489 رای و علی کریمی با شش هزار و 330 رای نیز به عنوان اعضای علی‌البدل این شورا در دوره آینده برگزیده شدند.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت همچون دیگر نقاط کشور در 25 شهر و 368 روستای استان 580 هزار نفری ایلام برگزار شد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار