معاون علوم پزشکی زنجان خبر داد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه پیشگیری بیماری تب کریمه کونگو در سطح استان زنجان بیان کرد: تمام راه­‌های انتشار این بیماری کنترل شده است و اقدامات خوب و موثری برای پیشگیری ورود این بیماری به استان شده است.
کد خبر: ۴۳۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 31 May 2017
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه پیشگیری این بیماری در سطح استان زنجان بیان کرد: تمام راه­‌های انتشار این بیماری کنترل شده است و اقدامات خوب و موثری برای پیشگیری ورود این بیماری به استان شده است.

وی با اشاره به راهکارهای پیشگیری این بیماری تصریح کرد: تمام گوشت­‌ها در کشتارگا‌ه‌ها قبل از ارسال به مراکز فروش و قصابی­‌های مجوز دار و زیر نظر اداره دامپزشکی دوره پیش سرد 24 ساعته را می­‌گذرانند.

صائینی گفت: دوره پیش سرد یعنی گوشت قبل از مصرف در دمای بین 2 تا 8 درجه در محل خاص نگهداری می­‌شود و سپس تحویل مراکز فروش می­‌شود.

وی هدف از انجام دوره پیش سرد را ازبین رفتن ویروس­‌ها خواند و افزود: دوره پیش سرد سبب کشته شدن تمام ویروس‌های مربوط به این بیماری در گوشت میشود  و چرخه انتقال آن به انسان­‌ها را از بین می­‌برد.

وی با بیان اینکه در کشتارگاه­‌ها تمام اصول بهداشتی باید از سوی ذابحان دام رعایت شود، تاکید کرد: تمام ذابحان باید لباس­‌های حفاظت‌دار فردی مناسبی اعم از دستکش، چکمه، عینک مخصوص  بپوشند تا سبب انتشار این بیماری نشود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار