نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته در کلانشهر لندن نشانگر حمایت بیشتر لندنی نشینان از"جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر در مقایسه با "ترزا می" رهبر حزب محافظه کار، برای گرفتن سکان نخست وزیری انگلیس است.
کد خبر: ۴۳۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 02 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، براساس نظرسنجی موسسه'یوگو' که برای روزنامه محلی لندن ایوینینگ استاندارد، صورت گرفته، میزان حمایت از حزب کارگر نیز در لندن، 17 درصد بیشتر حزب محافظه کار انگلیس است.

در صورت تحقق این نظرسنجی، حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی 8 ژوئن(18 خردادماه) در پایتخت انگلیس، با شکست تلخی مواجه خواهد شد.در نظرسنجی موسسه یوگو، در پاسخ به این سوال که چه شخصیتی را برای پست نخست وزیری انگلیس ترجیح می دهید، 37 درصد گفته اند جرمی کوربین و 34 درصد گفته اند 'ترزا می'.

این درحالی است که در نظرسنجی همین موسسه در ماه گذشته میلادی، میزان حمایت از 'ترزا می' 38 درصد و میزان حمایت از جرمی کوربین 32 درصد بوده است.براساس نظرسنجی جدید موسسه یوگو، 50 درصد از مردم لندن گفته اند که به حزب کارگر رای می دهند که این رقم در ماه گذشته 41درصد بود.حزب محافظه کار براساس این نظرسنجی تنها حمایت 33 درصد از لندن نشینان را توانسته است جلب کند که نسبت به ماه گذشته میلادی که 36 درصد بود، روند کاهشی داشته است.

براساس نظرسنجی یوگو، یکی از علل افزایش حمایت از حزب کارگر، رویکرد بیشتر جوانان ساکن لندن به این حزب بوده است.در کل انگلیس نیز، حزب کارگر براساس نظرسنجی های جدید صورت گرفته در طی هفته های اخیر موفق شده است که فاصله اش را با حزب محافظه کار، به 3 درصد کاهش دهد.

براساس نظرسنجی یوگو که روز چهارشنبه گذشته در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد، در حال حاضر میزان حمایت از حزب کارگر 39 و حزب محافظه کار 42 درصد است.موسسه یوگو، پیش بینی کرده است که با توجه به مدل انتخاباتی اش، هیچ حزب سیاسی انگلیس قادر به کسب اکثریت کرسی های مجلس عوام نیست و به این دلیل مجلس آینده این کشور در اصطلاح 'پارلمان معلق' خواهد بود.

پارلمان معلق در شرایطی پدید می آید که هیچکدام از احزاب سیاسی انگلیس نتوانند اکثریت 650 کرسی مجلس عوام که 326 کرسی ( نصف به علاوه یک) است، را بدست آورند .براساس برآورد موسسه نظرسنجی یوگو که روز چهارشنبه در روزنامه تایمز منتشر شد، حزب محافظه کار در انتخابات هشتم ژوئن (18 خرداد) 310 کرسی و حزب کارگر 257 کرسی مجلس عوام بدست خواهند آورد.

در صورت بروز این وضعیت، حزبی که بیشترین کرسی ها مجلس عوام را بدست آورده است برای تشکیل دولت بایستی با یک حزب دیگر ائتلاف کند.
حزب محافظه کار تحت رهبری 'ترزا می'، در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی پس از انتخابات هشتم ژوئن، برای تشکیل دولت، نیازمند 16 کرسی است.
این حزب تحت رهبری دیوید کامرون، در انتخابات سال 2010 میلادی نیز به دلیل عدم کسب حد نصاب لازم کرسی های مجلس عوام، مجبور به ائتلاف با حزب لیبرال دمکرات، شد.

مجلس عوام در 30 فروردین‌ماه گذشته، با 522 رأی موافق در برابر 13 رأی مخالف، موافقتش را با پیشنهاد غیرمنتظره 'ترزا می' نخست‌وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس برای برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در هشتم ژوئن (18 خرداد) اعلام کرد.

'ترزا می' با تصور اینکه حزبش قادر به کسب کرسی‌های بیشتری در مجلس عوام و وارد کردن شکست سنگین به حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین هست، تن به انتخابات زودرس پارلمانی داد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: لندن ، تابناک سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار