نایب قهرمان رقابت‌های کشوری نصیب روشندلان دو‌و‌میدانی‌ همدان شد.
کد خبر: ۴۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 05 June 2015
دو‌و‌میدانی‌کاران نابینای همدانی نایب قهرمان رقابت‌های کشوری شدند.

به گزارش فارس ، ورزشکاران هیئت نابینایان استان همدان و به ویژه ورزشکاران فعال در رشته دو‌ومیدانی تاکنون افتخارات فراوانی را در ورزش استان رقم زدند که آخرین افتخارآفرینی در این بخش توسط حمید اسلامی دونده خوشنام و نابینای استان در مسابقات جهانی و کسب عنوان سومی در این رقابت‌ها بوده است.

هیئت نابینایان استان همدان به منظور حضور دو‌و‌میدانی‌کاران نابینای در مسابقات کشوری ورزشکاران فعال در این رشته را در دو بخش آقایان و بانوان به مسابقات اعزام کرد.

مسابقات دوومیدانی نابینایان قهرمانی کشور به مدت سه روز در در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران پیگیری شد و در پایان و در بخش تیمی، تیم اصفهان با 42 امتیاز قهرمان شد، تیم همدان با 40 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رقابت‌ها دست یافت و تیم فارس با 31 امتیاز در ردیف سوم قرار گرفت.

گفتنی است تیم بانوان استان همدان در این رقابت‌ها در جایگاه نخست ایستادند و تیم آقایان نیز در رده دوم بخش آقایان قرار گرفت و در مجموع نایب قهرمانی این دوره مسابقات کشوری به تیم همدان رسید.

بانوان همدانی در این رقابت‌ها با کسب 19 امتیاز در جایگاه نخست ایستادند، تیم اصفهان با 16 امتیاز دوم شد و فارس با 11 امتیاز در مکان سوم قرار گرفت.

کسب چهار عنوان حاصل تلاش بانوان دونده همدانی در این مسابقات بود که پرستو حضرتی در 400 متر به عنوان قهرمانی رسید، پریا حسنی در 100متر و معصومه محبی‌منش در 200 متر به نشان نقره دست یافتند و اعظم سمواتی در 1500 متر نشان برنز را از آن خود کرد.

در بخش آقایان نیز تیم همدان نیز با کسب سه عنوان طلا و یک مدال برنز در جایگاه دوم تیمی این رقابت‌ها ایستاد.

حمید اسلامی دونده برتر نابینای استان در 1500 متر، حسن گلابی در 5 هزار متر و ناصر حسن‌پور در 100 متر بر سکوی نخست رقابت‌ها ایستادند و علی بویراچی در 100 متر نشان برنز مسابقات را به خود اختصاص داد.

لازم به ذکر است 130 ورزشکار نابینا و کم‌بینا از 22 استان کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند که 83 ورزشکار در بخش آقایان و 47 ورزشکار در بخش بانوان در ماده‌های 100، 200، 400، 800 و 1500 متر، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک و پرتاب نیزه با هم به رقابت پرداختند.

این مسابقات در حضور «عبدالناصر» نماینده فدراسیون جهانی برگزار شد و تمام رکوردها در ماده‌های مختلف مطابق استانداردهای بین‌المللی ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار