کد خبر: ۴۳۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 03 June 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛با پیگیری های مدیریت بحران استان و برگزاری کارگروه خشکسالی و مخاطرات بخش کشاورزی اقدامات خوبی نسبت به انهدام و کانون کوبی آفت مگس مدیترانه ای صورت گرفت و جمعیت آفت مگس مدیترانه ای در اولین موجش کنترل شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان گفت: با همت کشاورزان استان،  جمعیت آفت مگس مدیترانه ای مدیریت شده و عملیات مبارزه بخوبی انجام شد.

مرتضی فتاحی ضمن اعلام اینکه این آفت بومی استان نبوده و از راه قاچاق میوه هایی که از سیستم قرنطینه گیاهی کشور عبور نکرده وارد شده گفت: چند سالی است که به دلیل تغییر اقلیم و نداشتن زمستان سرد این آفت با عنوان مگس مدیترانه ای وارد کشور شده است.

وی گفت : سال گذشته این آفت خسارت قابل توجهی به  انواع محصولات کشاورزی استان من جمله انار،  زرد آلو، هلو و شفتالووارد کرد. امسال به منظور پیشگیری از این آفت خطرناک در سراسر باغات استان تله های فرمونی نصب شده، شبکه های مراقبتی تعبیه شده و به محض ظهور علائم یا خود آفت، عملیات مبارزه آغاز می شود.

فتاحی ادامه داد: در تاریخ ۷خرداد  این آفت در یکی از باغات شهرستان یزددر تله فرمونی مشاهده شد که بلافاصله با برگزاری کارگروه خشکسالی مدیریت بحران مقرر شد نسبت به انهدام  و کانون کوبی آفت اقدام گردد.

وی افزود: خوشبختانه با کمک باغداران استان این آفت در اولین نقطه ای که مشاهده شد، منهدم گردید ولی با توجه به اینکه این آفت به عنوان بلای گیاهی مطرح است و روی کلیه محصولات کشاورزی توان خسارت زایی دارد باید تمامی کشاورزان و باغداران استان همکاری کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان از کشاورزان خواست جهت تهیه اقلام و لوازم مبارزه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا بتوانیم آفت را مدیریت و خسارت را کاهش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار