شهردار کرمان :
شهردار کرمان گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء ظرف ۲.۵ ماه آینده ۷ پل را تحویل می‌دهد.
کد خبر: ۴۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 05 June 2015
«ابوالقاسم سیف‌الهی» شامگاه سه‌شنبه ۱۲ خردادماه در جلسه‌ی پیگیری طرح‌های شهری گفت: طرح بازسازی و احیای بافت قدیمی شهر کرمان در قسمت‌های اولیه خیابان ناصریه و خیابان زریسف آغاز و مصوب شده است که در این نواحی از آجر لنگر کرمان به‌منظور دیوار چینی استفاده کنیم که باید منابع مالی آن تأمین شود.

وی با اشاره به این‌که، دیوار چینی جلوی تکیه مشتاقیه تا خیابان مادر باید کوتاه کار شود تا این نما دیده شود، ادامه داد: کار در طرح میدان مشتاق رونق گرفته و کارگاه فلزکاری و کار ساخت اسکلت آن آغاز شده است و باید به فکر منابع مالی اجرای این طرح باشیم و این طرح در جلوی تکیه مشتاقیه باید بازنگری شود.

سیف‌الهی مدرسه حیاتی یک کار تاریخی مرمتی است که ما یک گروه نخبه را جمع‌آوری کرده‌ایم تا نسبت به بازسازی و احیای این بنای تاریخی به درستی تصمیم‌گیری کنیم.

شهردار کرمان با بیان این‌که خانه‌ی حیاتی، موزه‌ی تاریخی کرمان می‌شود، افزود: ۳۰ میلیون تومان به اسناد ملی پرداخت شده است که اسکن اسناد تاریخی کرمان را در اختیار شهرداری قرار دهند.

وی با بیان این‌که، قدمت کرمان به ۹۰۰۰ سال پیش از میلاد بر می‌گردد، اظهار کرد: بازسازی مدرسه حیاتی ۸۰ درصد پیشرفت دارد و ان‌شاءا.. تا ۱۵ روز آینده به اتمام می‌رسد.

سیف‌الهی با بیان این‌که مدرسه حیاتی بانک شاهنشاهی بوده است، افزود: موزه‌ی تاریخ شهر کرمان پس از بازسازی کامل مدرسه حیاتی در این مکان و به‌زودی افتتاح می‌شود و اگر آب منطقه‌ای موافقت کند که موزه‌ی آب را وارد مدرسه حیاتی کنیم موزه بسیار خوبی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء در پروژه‌های شهری کرمان تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء تقاطع غیرهم‌سطح راه آهن را آغاز کرده است و به‌زودی پروژه هر هشت تقاطع غیرهمسطح شهر کرمان از سوی این سرمایه‌گذار فعال می‌شود و بر اساس تعهداتمان باید ۱۰ میلیارد تومان دیگر به این سرمایه‌گذار پرداخت کنیم.

سیف‌الهی تصریح مرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیروهای خود را اکثر بومی کرمان انتخاب کرده است و به‌طوری‌که ۴۰۰۰ نفر در کرمان مشغول به کار می‌شوند و می‌کوشند که بتن و مواد مورد نیاز طرح‌های خود را از کرمان استفاده کند که این امر یک اشتغالزایی خوبی برای مردم کرمان است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار