رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از تحصیل 850 هزار دانشجو در دانشگاههای جامع علمی کاربردی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 06 June 2015

به گزارش ایرنا،  محمد اخباری گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با داشتن 8این تعداد دانشجو که در 770 رشته تحصیل می کنند بزرگترین دانشگاه نظام مهارتی کشور است.

وی با بیان این که مهارت و کارآفرینی اساس کار دانشگاه جامع علمی کاربردی است، افزود: حدود 40 هزار مدرس در یکهزارو 57 مرکز آموزشی در سطح کشور وظیفه مهارت و کارآفرینی دانشجویان را برعهده دارند.

وی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه نسل سومی است یعنی فن آوری، آموزش و پژوهش جزو اصول اساسی این دانشگاه محسوب می شود وبه همین دلیل برنامه اساسی دانشگاه کیفیت بخشیدن به دوره ها و رشته های ورودی می باشد.

وی با اشاره به برنامه های این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته های خود را بر مبنای نیاز روز بازار کار در استانهای مختلف بر اساس آمایش سرزمینی، جمعیت مولد، مزیت های بومی اقتصادی و جهت گیری شغلی استانها تهیه و تنظیم و به تصویب شورای برنامه ریزی درسی می رساند.

وی بازنگری در دروس و نظارت بر مراکز هزار گانه در سطح کشور برای ارتقای تحصیلی و برگزاری دوره های مهارت و کارآفرینی اصلاح امور مدرسین و رسیدگی به صلاحیت های تخصصی را از دیگر برنامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی بر شمرد.

اخباری گفت: این دانشگاه هئیت علمی جذب نمی کند بلکه از طریق ثبت در سامانه سجاد و بررسی تخصصی و عمومی و بعد از تحقیق فقط مدرس جذب می کند.

اخباری افزود: دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاههای جامع علمی کاربردی پروژه محور و تقاضا محور می باشد یعنی باید از طرف یک دستگاه صنعتی، خدماتی، فرهنگی ،اجتماعی و یا کشاورزی در خواست داده شود وبر مبنای یک پروژه به صورت کلان ارایه شود و آن پروژه کلان به ریز پروژه تقسیم شده و دوره های کارشناسی ارشد بر مبنای آن تاسیس شده و کارشناسی ارشد مهارتی و فن آوری در آن دانشگاه اجرا می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار