با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، حسین علی پور به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان اردبیل انتخاب شد.
کد خبر: ۴۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 06 June 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه‌ها گسترش مرزهای دانش را عهده‌دار هستند که دانشگاه علمی کاربردی در نظام مهارتی و استفاده از علم برای کارآفرینی پیش‌قدم شده است که بر این اساس 15 درصد مباحث نظری و 85 درصد مباحث علمی و کاربردی در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود.

محمد اخباری گفت: متأسفانه دانشگاه‌های نظری کشور بیش از حد نیاز مدرک داده‌اند که هم‌اکنون بحران مدرک‌گرایی در کشور به اوج خود رسیده است که باید به سمت تجاری‌سازی علم و ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم.

وی افزود: باید یک بازنگری اساسی در رشته‌ها،‌ نظام درسی و دوره‌های دانشگاهی صورت بگیرد تا بتوانیم بر اساس نیاز بازار کار رشته‌های دانشگاهی را افزایش دهیم و کیفی‌سازی رشته‌ها مورد توجه قرار بگیرد که حدود 80 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی را در سطح کشور، به دلیل این‌که در راستای مأموریت ابلاغ شده پفعالیت نداشتند، تعطیل کردیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: یکی از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی کیفی‌سازی مدرسین این دانشگاه است که باید مدرسین مهارتی و آشنا به رشته تخصصی داشته باشیم،‌ولی هم‌اکنون تعداد این مدرسین در دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور کم است.

اخباری بیان کرد: بیش از 3 میلیون نفر در اصناف مختلف مشغول به کار هستند که باید آموزش و مهارت کافی را دارا باشند و به دنبال این هستیم که تحولی در نظام آموزش مهارتی ایجاد کنیم که این کار با تخصصی کردن مراکز دانشگاهی محقق می‌شود.

وی گفت: آماده‌سرمایه‌گذاری در استان اردبیل در جهت راه‌اندازی مراکز تربیت مدرس هستیم تا این استان به عنوان پایلوت تربیت مدرس دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور معرفی شود.

در این مراسم از زحمات عبدالعزیز ابراهیم‌زاده رئیس سابق دانشگاه علمی کاربردی واحد استان اردبیل تجلیل به عمل آمده و حسین علی‌پور به عنوان رئیس جدید این دانشگاه در استان اردبیل انتخاب شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار