امید بحیرایی در گفتگو با تابناک:
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: در سطح شهر کرمانشاه ۴۰۰ قنادی و‌کارگاه پخت و پز شیرینی، زولبیاو بامیه وجود داردکه که کارشناسان بهداشت روزانه مراحل تهیه و پخت زولبیا و بامیه را کنترل و بازرسی می کنند.
کد خبر: ۴۳۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 12 June 2017
دکتر امید بحیرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، با اشاره به اینکه همشهریان در ماه رمضان زولبیا و بامیه را از اماکن و قنادی های معتبر واجد کارگاه  هستند تهیه کنند، گفت: کارشناسان بهداشت در طول ماه رمضان از قنادیها و واحدهای تهیه زولبیا و بامیه و شیرینی بازدید می کنند.

وی با بیان اینکه با استفاده از دستگاههایی الکترونیکی و مجهز میزان آلودگی  کارگاهها، سلامت روغن و رعایت بهداشت توسط کارگران در محیط سنجیده می شود، خاطرنشان کرد:  قبل از شروع ماه رمضان طی یک جلسه با شیرینی پزان، صاحبان قنادیها و کارگاهها  موارد ضروری اهم از رعایت نکات بهداشتی در تهیه مواد اولیه سالم و فرآوری آن شرح داده شد که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه اظهارداشت: در صورت گزارش تو سط کارشناسان بهداشت مبنی بر عدم رعایت بهداشت در  تهیه مواد اولیه و پخت زولبیا و بامیه در کارگاهها و قنادیها، آن مکان از سوی ماموران پلمپ می شود.

بحیرایی مصرف زولبیا و بامیه را برای  افراد مبتلا به دیابت و قندخون مناسب ندانست و افزود:  همچنین مصرف زولبیا و بامیه رنگی که در برخی از کارگاهها و قنادیها بفروش با وجود استفاده از رنگ های مجاز بدلیل پخت در روغن و حرارت، توصیه نمی شود.

 این مسئول در ادامه به رنگ زولبیا و بامیه اشاره و تاکید کرد: رنگ زولبیا و بامیه باید شفاف باشد استفاده از زولبیا و بامیه دارای رنگ  تیره توصیه نمی  شود و در صورت مشاهده فروش آن در مغازه هایی که از روکش مناسب جهت پوشاندن زولبیا و بامیه استفاده نمی کنند، برخورد نمی شود.

گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار