علی رحمی ؛
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام گفت:با توجه به بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کونگو در کشوردر راستای پیشگیری از این بیماری با مراکز کشتار غیر مجاز دام در ایلام برخورد جدی خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 13 June 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی رحمی  اظهار داشت: با توجه به بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کونگو در کشور و در راستای پیشگیری از این بیماری گوشت گرم مورد نیاز قصابی های شهرستان ایلام پس از کشتار و با نظارت کارشناسان دامپزشکی به مدت ۲۴ ساعت در سالن پیش سردکن کشتارگاه صنعتی نگهداری و سپس به مراکز عرضه مجاز انتقال داده می شوند.
 
وی افزود: با این روند همشهریان عزیز می توانند با اطمینان کامل از این مراکز گوشت مورد نیاز خود را تهیه کنند.
 
وی تصریح کرد: ضمنا در خصوص معرفی مراکز کشتار غیر مجاز به مراجع قضایی برای پلمپ واحد و برخورد با متخلفان هماهنگی های لازم به عمل آمده است.
 
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام تصریح کرد: قصابی ها و کشتارگاه های غیرمجاز برابر قانون و در پی ابلاغ اخطار به آنها از کشتار و ذبح غیر مجاز دام خارج از کشتارگاه های مجاز باید خودداری کنند.
 
رحمی افزود: توصیه می گردد با توجه به خطر بروز بیماری تب کریمه کونگو ، گوشت قرمز را به هیچ عنوان از مراکز غیر مجاز  که بدون نظارت دامپزشکی اقدام به کشتار دام می کنند، خریداری نکنند./م
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار