مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل، پيشرفت فيزيکي زيرسازي راه‌آهن ميانه-اردبيل را بيش از ۶۸ درصد اعلام کرد و گفت: پيشرفت ساختمان ايستگاه‌هاي اين مسير ريلي ۳۲ درصد و در مجموع پيشرفت فيزيکي کل اين خط به ۴۵.۵ درصد رسيده است.
کد خبر: ۴۴۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 15 June 2017
به گزارش تابناک : به نقل از‌ روابط عمومي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل، خيرالله خادمي در حاشيه بازديد اعضاي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي از راه آهن ميانه‌-اردبيل بيان کرد: در سفر رئيس و اعضاي کميسيون عمران‌ به استان اردبيل‌، در رابطه با نحوه تامين مالي خط‌آهن ميانه-اردبيل تصميم‌هاي مهمي اتخاذ شد.

معاون وزير راه و شهرسازي ضمن تاکيد بر اهميت پروژه راه آهن ميانه-‌اردبيل اظهار داشت: از طريق اين خط ريلي و اتصال استان اردبيل به شبکه ريلي کشور، مراودات اقتصادي بين اين استان و آذربايجان شرقي تقويت خواهد شد و با وجود کارخانه ذوب‌آهن در استان اردبيل مي‌توان از طريق حمل و نقل ريلي مواد اوليه و مورد نياز از بنادر جنوبي کشور و استان هاي کرمان، خوزستان و اصفهان را به استان اردبيل منتقل کرد.

خادمي يادآور شد: راه‌آهن ميانه اردبيل به طول 175 کيلومتر در دو بخش ميانه-‌فيروزآباد به طول 79 کيلومتر و فيروزآباد- اردبيل به طول 96 کيلومتر در دست اجرا است و به دليل کوهستاني بودن منطقه دراين مسير بالغ بر 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، 31 دستگاه پل دره اي بزرگ به طول 4 هزار و 23 متر، 3 کيلومتر پل آبرو و 4 کيلومتر گالري در اين محور طراحي شده که احداث آنها به عمليات سخت و پيچيده مهندسي نياز دارد.

خادمي سرعت طراحي شده اين خط ريلي را براي قطارهاي مسافري 160 کيلومتر در ساعت و قطارهاي باري 120 کيلومتر در ساعت عنوان و افزود: ترافيک مسافري اين راه آهن در سال يک ميليون و 500 هزار نفر و ترافيک باري آن ساليانه 4 ميليون تن پيش بيني شده است.






منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار