کد خبر: ۴۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 07 June 2015

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، از تغییر کاربری بیمارستان بابک تبریز انتقاد کرد و گفت: تغییر کاربری بیمارستان بابک سرانه بهداشتی غرب تبریز را با کمبود مواجه می کند.

داوود امیرحقیان، در نشست خبری در جمع خبرنگاران  با بیان این مطلب اظهار داشت: بیمارستان بابک یکی از معدود مراکز درمانی و پزشکی در منطقه غرب تبریز بود و از این رو نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های سلامت این محدوده کم‌برخوردار از شهر داشت.

وی خاطرنشان کرد: با تغییر کاربری این بیمارستان، شاهدیم که نیازهای اساسی درمانی و سلامتی شهروندان غرب تبریز به سایر مناطق شهر، سرازیر شده است؛  این امر موجب ترافیک و تاخیر در رسیدن‌به موقع بیماران اورژانسی به مراکز درمانی مورد نیاز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، متذکر شد: مسئولان حوزه سلامت استان باید ضمن توضیح در مورد این اقدام، نسبت به ایجاد مرکز جایگزین درمانی در غرب تبریز، اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریزدر پاسخ به سوال یکی از خبر نگاران در خصوص وضعیت سرانه فضای سبز در تبریز با بیان اینکه بر اساس استانداردهای ملی سرانه فضای هر شهروند 12 مترمربع است، گفت: متاسفانه وضعیت تبریز از این نظر  چندان قابل قبول نیست و باید اقدامات بیشتری برای افزایش این سرانه انجام داد .

امیرحقیان افزود: ساخت پارک بزرگ در غرب تبریز می تواند تا حدی کمبود فضای سبز این شهر را جبران کند.

داود امیرحقیان افزود: انتخاب مدیریت  هر سازمان در هر حوزه ای باید بر اساس لیاقت ها انجام گیرد و هیچ فعالیتی نباید با نیت های سیاسی و برای بهره برداری های بعدی  انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت ها و عملکرد شورای چهارم تبریز اظهار کرد: کاهش مدت زمان اجرای طرح ها و جلوگیری از هزینه های مازاد، توجه به توسعه متوازن شهری و همچنین ساماندهی بصری تبریز از اقدامات مهم این دوره شورا تاکنون است.

وی افزود: برای ساماندهی بصری تبریز 20 میلیارد ریال در سال 94 اعتبار در نظر گرفته شده تا سازمان زیباسازی این رقم را به منظور ساماندهی تابلوها هزینه کند.

وی همچنین به نصب بنرهای متعدد در سطح شهر با استفاده از داربست های فلزی اشاره کرد و گفت: مجوز نصب بنرها در اختیار سازمان زیباسازی شهرداری است و در صورتی که مجوز نصب اخذ نشود، فرد و یا گروه مسوول عواقب نصب بون مجوز است و در شورا در خصوص نصب بنرهای داربستی صحبتهایی با شهردار صورت گرفته و منتظر عملکرد وی در این خصوص هستیم.

امیرحقیان گفت: درسال جاری، ساخت 10 خیابان نمونه در 10 منطقه شهرداری با رعایت اصول و استانداردها و زیبایی های بصری در دستور کار قرار دارد تا در دیگر خیابان های شهر نیز با الگو قراردادن این خیابان ها  در زیبا کردن هرچه بیشتر شهر بکوشند.

وی در مورد واگن های قطار شهری تبریز اظهار کرد: هیچ گونه کم کاری از سوی شورا و یا شهرداری در این خصوص صورت نگرفته است و بخشی از مشکلات به وزارت کشورو ترخیص واگن ها وارداتی از گمرک بندرعباس برمی گردد.

امیرحقیان همچنین از نبود ممیزی کامل در تبریز به عنوان مشکلی برای این شهر یاد کرد و افزود: به همین دلیل قبوض عوارض تنها در بین 60 درصد از شهروندان توزیع می شود و 40 درصد مابقی عوارض نمی دهند و بار سنگین آنها بر دوش 60 درصد دیگر می افتد.

وی در خصوص نرخ کرایه تاکسی ها اظهار کرد: کار کارشناسی در این مورد صورت نگرفته و با توجه به آزادسای قیمت بنزین، باید در تعرفه خدمات تاکسیرانی تجدید نظر شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :