کد خبر: ۴۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 07 June 2015

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در راستای تحقق و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ، این استان رتبه برتر کشوری را در جذب اعتبارات و تجهیز ناوگان ماشین آلات کشاورزی در سال 93 کسب کرد.

به گزارش  خبرنگارتابناک تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس کریم مهری در دیدار با حاج غلامحسین شیری نماینده مردم هشترود و چاراویماق و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: شهرستان های چاراویماق ، هشترود و میانه در جهت جذب اعتبارات از خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی و فراهم شدن امکانات کشت مکانیزه به ترتیب رتبه های اول تا سوم استان را کسب کرده اند که در مجموع 112 درصد جذب اعتبار شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خاطر نشان شد: در بحث تنظیم بازار میوه شب عید، سازمان جهادکشاورزی موفق شد تا دورترین نقاط استان سهم اختصاصی را ارسال نماید.

وی اضافه کرد: این سازمان در رابطه با تولید محصول سالم ، اقتصادی و رقابتی اهداف خاصی را در راستای تامین منافع و خواسته های بهره برداران و مصرف کنندگان دنبال می کند که خوشبختانه نتایج خوبی داشته است.

مهندس مهری گفت: برای دستیابی به نتیجه ایده آل در بحث تولیدات کشاورزی باید نسبت به ایجاد زنجیره تولید اقدام و تشکلها در این راستا پیش تاز شده و برنامه های خود را ارایه دهند.

وی با اشاره به طرح استاندارد سازی وزن مرغ پرورشی، افزود: این فرآیند در حال حاضر بصورت ترویجی در حال اجراست و از نمایندگان محترم مجلس شورای انتظار داریم تا ابزار قانونی لازم را در راستای اجرای سراسری این طرح ترویجی در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار دهند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در پایان با اشاره به اجرای پهنه بندی در مدیریت های مراکز جهادکشاورزی تاکید کرد: با بکارگیری نیروی متخصص و کافی در مراکز جهادکشاورزی و با اجرای طرح پهنه بندی، فرهنگ و مدیریت جهادی را در طرح های زیر بخش کشاورزی نهادینه کرده و مطمناً شاهد شکوفائی بیش از پیش بخش کشاورزی در استان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :