کد خبر: ۴۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 07 June 2015

مدیر کل اموزش و پرورش آذربایجانشرقی تاکید کرد:اصلی ترین و محوری ترین برنامه در حوزه فرهنگی و پرورشی کیفیت بخشی است.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز،جعفر پاشایی در این جلسه گفت:در متون اسلامی به تزکیه نفس توصیه شده است که گواهی آن اهمیت بر تربیت عملی دارد و برد این نوع تربیت از نظری تاثیرگذار تر است.

وی با بیان اینکه امور تربیتی و معاونت پرورشی به عنوان مدافعان حریم تربیت انسانی و الهی در دستگاه آموزش و پرورش هستند،افزود:پیشگامان تحقق اخلاق عملی و انسانی که نودوستی،ایثار،امیدواری و باور مندی را پرورش می دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن بیان آفت های نبود امورتربیتی ،افزود:عقب ماندن از زمان،بی توجهی به رشد فن آوری و ظرفیت فضای مجازی،توجه نکردن به ذاعقه نوجوانان در فعالیت ها از مهم ترین آفت ها بشمار می رود.

پاشایی نگاه اموزش و پرورش را در دوره جدید اجرای سند تحول بنیادین، حوزه پرورشی در مدارس با هدف پیام آوری نشاط و امید بیان کرد.

وی محوری ترین برنامه در حوزه پرورشی را کیفیت بخشی عنوان کرد و تاکید کرد:هدف از کیفیت بخشی پردازش کیفی امور و ارتقاء کیفیت در تعلیم و تربیت است.

پاشایی نگاه رفع تکلیف محور در حوزه پرورشی را درست ندانسته و زدودن نگاه سلبی،توصیه ای،نصیحت گرایانه را خواستار شد.

مدیر کل با بیان اینکه به جای محدودیت باید مصونیت در مدارس جاری باشد،افزود:باید نگاه مثبت و حمایتی بر خلاقیت و نوآوری ها داشت.

وی اذعان داشت:در اوقات فراغت دانش اموزان ذاعقه ذاتی و امیالی مورد نظر دانش آموزان متناسب با سن و جنس آنها در نظر گرفته و بر محوریت یادگیری جمعی،عملی،مداوم ، داوطلبانه و مشارکتی تاکید کرد.

پاشایی توجه بیشتر به جنبه های جسمی و روحی حوزه سلامت را خواستار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش تنوع فعالیت های مشاوران در حوزه مشاوران مدارس را مهم برشمرد و تصریح کرد:اگر تربیت و مشاوره در درون رخ دهد ارزش و ماندگاری بیشتر خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت:در معرفی رشته های تحصیلی برای دانش اموزان نگاه توسعه متوازن و راهنمایی بر نیازهای اجتماعی و بازار کار برای دانش اموزان و خانواده هاشان لحاظ شود.

پاشایی ضمن تاکید بر تشکیل کارگاه های آموزشی دوره ای به صورت عملی و نظری برای دانش آموزان دوره متوسطه در خصوص مسائل تربیتی،خاطرنشان کرد:رویکرد های تبلیغی،تشویقی،ایجابی و ترویجی در حوزه تعلیم و تربیت و پرورشی بکار گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :