کد خبر: ۴۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 07 June 2015

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: بودجه عمرانی و جاری استان در سال مالی جاری، چهار هزار و 770 میلیارد ریال است.

 

جلیل صریحی، در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه امسال بودجه استان حدود 16 درصد نسبت سال گذشته کاهش یافته است، افزود: اعتبار استان در بخش عمرانی دو هزار و 160 میلیارد ریال از محل تملک دارایی های سرمایه ای و دو هزار و 610 میلیارد ریال در بخش جاری است.

وی اظهار کرد: بودجه عمرانی سال جاری فقط برای تکمیل طرح های نیمه تمام و مستمر هزینه می شود و در سطح استان هیچ طرح جدیدی از محل این اعتبارها آغاز نمی شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری آذربایجان شرقی از تلاش و برنامه ریزی استانداری برای حضور بخش خصوصی در اجرای طرح های جدید خبر داد و گفت: تلاش می شود سند تدبیر و توسعه استان و شهرستان ها در این راستا و بر اساس برنامه زمان بندی اجرا شود.

صریحی، خاطرنشان کرد: تمامی برنامه های شهرستان ها که در جهت این سند اجرا شود، مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با اشاره به هفدهمین سفر رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان شرقی افزود: نتایج این سفر بسیار مثمر ثمر بود به طوری که اجرای بسیاری از طرح های عمرانی ملی و شاخص در توسعه استان آغاز و بر اتمام برخی طرح های نیمه تمام تاکید شد.

صریحی، اظهار کرد: صدور دستور برای اتمام احداث بیمارستان سینا و استادیوم ورزشی نیمه تمام مراغه و آغاز رسمی عملیات احداث آزادراه مراغه - هشترود از جمله نتایج این سفر برای این منطقه است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه نیز در این نشست از تخصیص 103 میلیارد و 86 میلیون ریال اعتبار عمرانی برای این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار برای تکمیل 9 طرح عمرانی و اجرای 81 طرح مستمر هزینه می شود.

ظفر محمدی، با بیان اینکه کاهش نسبی اعتبار این شهرستان موجب بروز برخی مشکلات می شود، افزود: مسوولان تلاش می کنند با توجه به شرایط کنونی جامعه، این کاهش را با صرفه جویی و تلاش بیشتر جبران کنند.

شهردار مراغه نیز در این نشست خواستار تخصیص اعتبار دولتی برای احداث راه دسترسی به شهرک صنعتی این شهرستان شد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار از سوی دولت برای این طرح، مدیریت شهرداری طبق مصوبه شورای اسلامی این شهر حدود 50 میلیارد ریال اعتبار برای احداث پل روگذر این مسیر هزینه می کند.

نادر ابراهیمی، خواستار توجه جدی دولت برای اجرای طرح روکش آسفالت مسیر یوسف آباد به شهرک صنعتی شد و افزود: مدیریت شهری مراغه در زمان حاضر به دنبال تعریض خیایان برای رفع معضل ترافیکی این محله است.

رییس اداره راه و شهرسازی مراغه نیز در این نشست گفت: طرح مطالعه مسیر دسترسی انحرافی شهرک صنعتی سال گذشته با یک میلیارد و 30 میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.

ناصر حمیدی، افزود: طبق طرح مطالعاتی، طول این مسیر 14 کیلومتر بوده و برای اجرای آن حدود 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص اعتبار از سوی دولت و همکاری بخش خصوصی این مسیر در سریع ترین زمان اجرا می شود.

وی اظهار کرد: برای اجرای سریع و کم هزینه این مسیر، در طرح مطالعاتی آن، عبور از اراضی دولتی و محل هایی که نیاز کمتری به اجرای تاسیسات و ابینه ها دارد، لحاظ شده است.

مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :