نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق سوخت دلیل منطقی برای افزایش قیمت سوخت شناورها نیست.
کد خبر: ۴۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 08 June 2015
تابناک بوشهر: حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار داشت: به منظور پیگیری سوخت سفاران، نشست کمیسیون انرژی مجلس با حضور معاون وزیر نفت و کارشناسان بخش پالایش و مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد و نمایندگان مجلس نگارانی شدید خود را از افزایش سه برابری گازوئیل لنج‌های سفاری اعلام داشتند.

وی با اشاره به وضعیت سفاران، اضافه کرد: دولت نباید در این مقطع موجب نگرانی و اضطراب کسانی شود که امنیت سواحل خلیج فارس و بار صادارات و واردات بر دوش آن‌ها بوده و این مهم موجب اشتغال عده زیادی از مرزنشینان به صورت مستقیم و شهرستان‌های دیگر به صورت غیر مستقیم شده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: افزایش قیمت سوخت باعث شده تا کار تجارت و حمل و نقل دریایی متوقف شود و ملوانان دست از کار کشیده و رکود در تجارت(صادرات و واردات) ایجاد شود.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار ملوانان و سفاران شهرستان‌های دیر، کنگان و عسلویه این است که دولت هرچه زودتر در قیمت مذکور بازنگری کرده و قیمتی را که بر مبنای نظر کارشناسی است، تهیه و اعلام کند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: اگر دلیل افزایش قیمت، قاچاق سوخت باشد، منطقی به نظر نمی‌رسد که اولا عملکرد تعدادی محدود و معدودی باعث شود که ضرر و زیان و خسران به کل جامعه دریانوردان و سفاران ما وارد شود و ثانیا سازمان بنادر و کشتیرانی، نیروی انتظامی و دریابانی باید طبق قانون به وظایفشان عمل کنند نه اینکه برای پیشگیری از قاچاق، افزایش قیمت سوخت داشته باشیم.

وی افزود: مصوبه مجلس و برنامه پنجم توسعه، مربوط به زمانی است که وضعیت اقتصادی مطلوب و درآمدها بالا باشد؛ نه برای امروز که با تحریم‌ها مواجه هستیم و دریانوردی(سفاری و تجارت) با ریسک بالا روبرو است و لذا در واقع خود تجارت می‌تواند به نوعی مبارزه با تحریم‌ها نیز به شمار آید.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به جای پیدا کردن راه حل، نباید صورت مسئله را پاک کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار