مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: امکان استفاده اقشار روستایی و محروم از کتاب در این استان باید فراهم شود.
کد خبر: ۴۵۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ 01 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش اظهار داشت: گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه‌های عمومی، احساس تعلق‌خاطر و ارتباط خانواده‌ها به‌ویژه نسل جوان با کتابخانه‌های عمومی، استفاده عموم مردم از کتاب‌های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات و همچنین ترویج سنت حسنه اهدای کتاب از اهداف این طرح است.

وی گفت: جشنواره اهدای کتاب از دهم تیر تا اول آبان ماه امسال در استان سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تأکید بر اینکه اهدای کتاب بهترین کار خیر اهالی فرهنگ است، افزود: کتاب‌های مازاد موجود در خانه‌ها و اداره‌ها باید در دسترس همه مردم قرار گیرد.

غلامحسین‌نیاسماکوش ادامه داد: بر اساس این طرح، مسؤولان، افراد حقیقی و حقوقی تشویق می‌شوند تا کتاب‌های غیرضروری، مفید و قابل استفاده خود را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان هدیه دهند تا ضمن اینکه مخازن کتابخانه‌ها غنی‌تر می‌شوند، رغبت بیشتری در جامعه برای مطالعه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شهروندان و نهادهایی که دارای کتاب‌های بدون استفاده و خوانده شده هستند، با اهدای کتاب به کتابخانه شهر امکان استفاده اقشار روستایی و محروم را از کتاب فراهم سازند و با مشارکت ارزنده خود در طرح اهدای کتاب گامی ارزنده در ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در شهرستان بردارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه جشنواره کتاب در شهرستان مهدی‌شهر به‌عنوان پایلوت اجرا می‌شود، تصریح کرد: تقویم زمانی اهدای کتاب ویژه دستگاه‌های اجرایی نیز مشخص شده است.

وی به اهمیت تبلیغات و اطلاع‌رسانی در این حوزه اشاره کرد و گفت: مردم فرهنگی استان سمنان می‌توانند از طریق مراجعه به کتابخانه‌های عمومی و یا تماس با شماره تلفن 33439915 و هم‌چنین ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 3000101186، جهت اهدای کتاب‌های خود اقدام کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار