قاسمی درباره راه ندادن خبرنگار صدا وسیما به کاخ الیزه توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۴۵۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 02 July 2017
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه درباره راه ندادن خبرنگار صدا و سیما به کاخ الیزه فرانسه توضیح داد: هر کشوری برای خود در عرصه آمد و شد سیاسی و دیپلماتیک و یا پدیرش سفرا و یا خدا حافطی آنها و دریافت استوار نامه و آمد و شد های سیاسی و دیپلماتبک سطح بالا پروتکل های خاص خود را دارد ، برخی ساده ترند ، برخی از پروتکل های سخت تر و پیچیده تری برخوردارند و برای هر سفر و یا سطحی تعریف و آدابی خاص دارند . فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که دارای پروتکل های خاص خود و تا حدی سخت و پیچیده بر خوردار است.


وی در ادامه گفت: اصولا نه در فرانسه، که در بسیاری از دیگر کشورها هم در سطح رییس کشور و دولت در ملاقات های خارجی الزاما خبرنگار و یا فیلمبردار غیر خودی (عکاس یا فیلمبردار خود نهاد ریاست جمهوری یا نخست وزیر ) نمی توانند حصور یابند، مثلا در خود الیزه، وقتی یک رییس جمهور خارجی به الیزه میرود برای ملاقات در داخل ساختمان خبرنگار فرانسوی یا خارجی وارد نمی شود. بعد ملاقات و به هنگام ترک ساختمان در مقابل جایی که فرد سوار اتوموبیل می شود جایگاهی است برای عکاسان و خبرنگاران، که اگر قرار به مصاحبه بود در آنجا بصورت تکی یا مهمان و میزبان با هم (باز بستگی دارد سفر دولتی باشد ، کاری باشد رسمی باشد،،،،) حضور می یابند، در سطوح وزیر که به دیدار رییس جمهور میرود پروتکل باز تغیر می کند.


قاسمی تاکید کرد: لدا نبودن فیلم بردار صدا وسیما در داخل محل ملاقات در چارچوب آن پروتکل امری عادی و مساله ای غیر عادی یا اقدامی توهین آمیر نبوده و نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار