تابناک: ناجا اگر نیاز به نظر مشورتی مجدد یا رفع ابهام قانونی دارد می‌تواند تقاضا نامه خود را به مجلس ارایه کند تا اصلاح قانون در راستای شفافیت در دستور قرار گیرد، اما علی رغم ممانعت ناجا از اجرای قانون تاکنون به دنبال حل مسئله هم نبوده است.
کد خبر: ۴۵۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 03 July 2017
تابناک اصفهان: قانون منع دریافت گواهینامه در صورت نداشتن کارت پایان خدمت، از سوی مجلس و ناجا مورد مناقضه است و ناجا با وجود قانونی که تصریح می کند نیازی به دریافت کارت پایان خدمت برای دریافت گواهینامه نیست، آن را تاکنون اجرایی نکرده است و همچنان بر نظر خود اصرار دارد.
 
از طرف دیگر مجلس اعلام کرده که باید این موضوع با درخواست ناجا از مجلس هرچه سریعتر برطرف شود، اما هنوز ناجا و نمایندگان دور یک میز ننشسته اند.
 
 سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اجرایی شدن طرح دریافت گواهینامه رانندگی بدون اخذ پایان خدمت پس از تایید ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: موضوع سربازی از مسائل ستاد کل نیروهای مسلح است و هر زمان که ستاد به ما قانون را ابلاغ کند، بدون پایان خدمت گواهینامه صادر خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح در حال هماهنگی با نمایندگان مجلس است تا در صورت فراهم شدن شرایط، مقدمات دریافت گواهینامه رانندگی بدون اخذ مدرک پایان خدمت فراهم شود. 
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر عدم اشکال در قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت‌ پایان‌خدمت، گفت: نمایندگان ناجا متأسفانه به دنبال حل مسئله نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص آخرین وضعیت اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت، گفت: ناجا تاکنون از مجلس تقاضای رفع ابهام نکرده هرچند نمایندگان چند مرتبه درخواست کردند تا ابهامات و موانع قانونی را جهت اجرا مطرح شود زیرا اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت بسیار ضروری است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ناجا تنها بعد از تصویب قانون نظر مشورتی از مجلس تقاضا کرد که در معاونت قوانین بررسی و نظر مشورتی ارایه شد، بر مبنای این نظریه قانون اخیر التصویب معتبر و بر صدور گواهینامه بدون قید و شرط پایان خدمت تاکید شد.

وی با بیان اینکه تاکنون تقاضای دیگری از ناجا به مجلس ارایه نشده است، افزود: مذاکراتی اما با سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار مطهر معاون حقوقی ستاد کل نیروهای مسلح انجام گرفته، نظر این مسئولان نسبت به قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت مثبت اعلام شده لذا قرار شده جهت پیگیری جلساتی را با مسئولان ناجا برگزار کنند.

حاجی دلیگانی یادآور شد: اجرای این قانون از حوادثی که منجر به زندانی شدن جوانان می‌شود، جلوگیری خواهد کرد. در حقیقت اجرای قانون از الزاماتی است که ناجا باید بدان پایبند باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی، گفت: ناجا اگر نیاز به نظر مشورتی مجدد یا رفع ابهام قانونی دارد می‌تواند تقاضا نامه خود را به مجلس ارایه کند تا اصلاح قانون در راستای شفافیت در دستور قرار گیرد، اما علی رغم ممانعت ناجا از اجرای قانون تاکنون به دنبال حل مسئله هم نبوده است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار