طی مراسمی در مرکز اسناد ملی کشور؛
رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: طی مراسمی در مرکز اسناد ملی کشور، کتاب «جامه سرخ» شهید احمد اُمی، رونمایی و نقد و بررسی شد.
کد خبر: ۴۵۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 04 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، داوود یاراحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به نشست رونمایی به همراه نقد و بررسی کتاب «جامه سرخ» به همت حوزه هنری استان سمنان و همکاری پژوهشکده اسناد، روز دوشنبه هفته جاری با حضور خانواده معظم شهید احمد امی در سالن همایش استاد پرهام ساختمان آرشیو ملی ایران، افزود: کتاب «جامه سرخ» دربرگیرنده خاطرات این شهید والامقام از سال‌های ۵۷ تا ۵۹ به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان و از سوی انتشارات سوره مهر سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده است.

داوود یاراحمدی رئیس حوزه هنری استان سمنان

وی با یادآوری اینکه این کتاب حاوی خاطرات خودنوشت این شهید است که به زبان انگلیسی به رشته تحریر در آمده است، افزود: کتاب جامه سرخ توسط محبوبه حاجیان نژاد به زبان فارسی ترجمه و سپس برای خوانش بهتر و عمیق تر، این خاطرات توسط محمد مهدی عبدالله زاده، گویاسازی شده است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان همچنین خاطرنشان کرد: این گویاسازی شامل افزودن پانوشت های توضیحی، جغرافیایی، تاریخی و خانوادگی به خاطرات شهید اُمی است.

یاراحمدی با اشاره به حضور غلامرضا عزیزی رئیس پژوهشکده‌ اسناد سازمان اسناد کتابخانه‌ ملی، محمد قاسمی‌پور مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری، در این نشست گفت: محبوبه حاجیان نژاد، مترجم کتاب، محمد مهدی عبدالله زاده تدوین گر این اثر و جمعی از نویسندگان نیز در نشست حضور داشتند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور با عنوان «ترامپیسم» از کسب مقام برتر توسط یک هنرمند حوزه هنری استان سمنان در این رقابتها خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با حضور جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری کشور و هنرمندان، نیز روز دوشنبه هفته جاری در حوزه هنری کشور برگزار شد و از هنرمندان برگزیده این مسابقه تجلیل به عمل آمد.

رئیس حوزه هنری استان سمنان با بیان اینکه بر اساس رای هیئت داوران، اثر «رضا حمیدی مطلق» از هنرمندان واحد هنرهای تجسمی این نهاد در بخش کاریکاتور این مسابقه شایسته تقدیر شناخته شد، افزود: هنرمندان ۷۵ کشور جهان با یک هزار و ۶۱۴ اثر در مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» به رقابت پرداختند.

یاراحمدی تصریح کرد: «لوک دس شیما اکر» از کشور بلژیک و «سیلوانا ملو» از کشور برزیل و دکتر حبیب صادقی، محمدرضا دوست‌محمدی و محمود آزادنیا از ایران، اعضای هیئت داوران این مسابقه بین المللی بودند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار