رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد؛
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد در رابطه با تعطیلی نماز جمعه این هفته بخش نیر شهرستان تفت و نبود امام جمعه ثابت برای این بخش گفت: فعلا به این نتیجه رسیده ایم که نماز جمعه نیر برگزار نشود.
کد خبر: ۴۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 09 June 2015
به گزارش تابناک یزد ،رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در رابطه با تعطیلی نماز جمعه این هفته نیر و نبود امام جمعه ثابت برای این بخش گفت: نزدیک به دو سال و نیم پیش تا سال گذشته، «حجت الاسلام میرحسینی» امام جمعه سابق بخش نیر با توجه به سکونت در قم و مشکلات زیاد در رفت و آمد نتوانستند نماز جمعه را به صورت مرتب اقامه کنند لذا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای اینکه وضعیت نماز جمعه نیر روال ثابت و مشخصی داشته باشد به ایشان اعلام کرد که امام جمعه دائم باید در بخش مستقر باشد؛ و ایشان هم بنابر مشکلات خود اعلام کردند که دیگر نماز جمعه نمی آیند.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: قرار بر این شد تا «حجت الاسلام میرحسینی» شخصی را به عنوان امام جمعه به جای خود معرفی کنند ولی این اقدام صورت نگرفت و شورا مجبور شد تا نماز جمعه بخش را همچنان با امامت امام جمعه موقت ادامه دهد.

وی گفت: از آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان سال گذشته تاکنون که «حجت الاسلام میرحسینی» از نماز جمعه خداحافظی کرده اند؛ شورای سیاستگذاری سه نفر را که حکم آن ها قطعی شده بوده برای بررسی و شناخت بخش فرستاده اما عدم همراهی مردم یک منطقه خاص بخش، که درخواست نشدنیِ بازگشت «حجت الاسلام میرحسینی» را دارند، باعث شد تا صدور حکم قطعی صورت نگیرد.

شریفی تصریح کرد: حتی در موردی با امام جمعه ای که قرار بود معرفی شود تماس گرفته می شود، و وی را تهدید می کنند و می گویند: «ما امام جمعه داریم و شما نباید بیایید!»

وی اذعان داشت: با توجه به این وضعیت که گویا مردم اشتیاق چندانی به داشتن امام جمعه ندارند و نماز جمعه بخش کم رونق شده است، فعلا به این نتیجه رسیده ایم که نماز جمعه بخش نیر برگزار نشود تا اینکه مردم آمادگی خود را برای پذیرش امام جمعه اعلام و همراهی لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: در صورت همراهی مردم، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان این آمادگی را دارد که حتی در جمعه همین هفته یعنی سه روز دیگر، امام جمعه جدید بخش نیر را معرفی کند.

وی در پایان با انتقاد از فرماندار تفت و بخشدار و شورای بخش نیر، گفت: علی رغم مکاتبه با مسئولان شهرستان و قول مساعدت آن ها هنوز هیچ امکاناتی نظیر دفتر، خانه و ماشین امام جمعه بخش آماده نشده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرزین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
باسمه تعالی
متهم کردن مردم یک بی تدبیری برزگ است. ایکاش مسئولین به جای بذیرفتن کج سلیقگی خود و بی تدبیریهای مکرر در این زمینه، از وفا داری کم نظیر مردم منطقه نسبت به روحانیت الگو گیری می کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار