دوباره‌کاری دولت یازدهم در افتتاح یا کم‌کاری دولت دهم
عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم با شروع عملیات ساخت قطعه سبزوار - نیشابور - مشهد با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد درحالیکه به گزارش شهرآرا پنج سال قبل هم کلنگ این طرح ملی در محور قم توسط رئیس‌جمهور وقت به زمین زده شده بود.
کد خبر: ۴۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 09 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، بعد از برگزاری مراسم افتتاح آزادراه شش بانده قم به گرمسار، اولین فاز از فازهای پروژه آزادراهی که قرار است حرم رضوی در مشهد را به حرم حضرت معصومه در قم متصل کند، برخی از رسانه های منتقد دولت مدعی شدند که این پروژه در زمان دولت دهم به بهره برداری رسیده و این افتتاح را دوباره کاری دانستند.
از سوی دیگر همچنین عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم با شروع عملیات ساخت قطعه 223 کیلومتری سبزوار - نیشابور - مشهد روز دوشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
روزنامه شهرآرا در مقدمه مطلبی که تیتر یک امروز خود را نیز به آن اختصاص داد، نوشت : «حدود پنج سال قبل هم کلنگ این طرح ملی در محور قم توسط رئیس‌جمهور وقت به زمین زده شده بود. آن روز محمود احمدی‌نژاد پروژه «حرم تا حرم» را «نگین آزادراه‌های کشور» نامید و سال ٩٤ را سال زیر بار ترافیک رفتن این طرح عنوان کرد؛ با این حال شاید نمی‌دانست، این طرح بزرگ یک بار دیگر و آن هم در موعد مقرر افتتاحش، دوباره کلنگ‌زنی خواهد شد!»

حاشیه نگاری روزنامه شهرداری مشهد از کلنگ احمدی نژاد

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم که در محل محور قدیم مشهد- باغچه برگزار شده بود، گفت: با توسعه آزادراه‌های خراسان رضوی و بهره‌برداری از قطعه سوم این طرح، آزادراه‌های این استان به شبکه آزادراه‌های آسیای میانه متصل می‌شود. عباس آخوندی با بیان اینکه این آزادراه می‌تواند شرق را به غرب متصل کند، افزود: بدون شک اجرای قطعه سوم آزادراه حرم تا حرم در مسیر سبزوار - نیشابور - مشهد نقش مهمی در اتصال مسیر شرق به غرب ایفا می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با اعتبار اختصاص یافته آزادراه حرم تا حرم محور مشهد تا چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.
آخوندی در ارتباط با مبلغ پروژه آزادراه حرم تا حرم تصریح کرد: برآورد هزینه این پروژه ٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه پیش از این مشهد فقط در مسیر شبکه آزادراهی شمال به جنوب قرار داشت، ادامه داد: با این حال با توسعه کشور چین و توسعه شبکه آسیای میانه «شبکه آزادراهی شرق به غرب» اهمیت پیدا می‌کند. وزیرراه با بیان که مشهد باید نقطه اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب باشد، گفت: هم‌اکنون این وزارتخانه پیگیر تأمین اعتبار برای توسعه شبکه ریلی و آزادراهی خراسان رضوی است.
آخوندی همچنین از اعتبارات محدود دولتی برای ساخت و نگهداری از راه‌های کشور خبر داد و اضافه کرد: اگر ساخت بزرگراه نیز در کنار آزادراه مدنظر باشد به اعتباری نجومی نیاز بوده و بودجه دولتی به تنهایی برای ساخت بزرگراه و آزادراه کافی نیست. وی با تاکید بر اینکه باید برای پیشرفت در این مسیر باید از ظرفیت بخش خصوصی در این بخش استفاده شود، اعلام کرد: به لحاظ شبکه ریلی و شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای در شرایطی هستیم که باید زمینه مشارکت بخش خصوصی در توسعه راه‌ها و شبکه‌ها فراهم شود.
وزیر راه و شهرسازی از اجرای هزار و ٣٠٦ کیلومتر آزادراه در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون دوهزار و ٣١٦ کیلومتر آزادراه پرترافیک در ایران وجود دارد و هزار و ٣٠٦ کیلومتر نیز در دست اجراست. وی هزار و ٦٦٨ کیلومتر طرح آزادراهی را نیز در دست مطالعه ذکر و بیان کرد: به‌طور متوسط اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر کیلومتر آزاد راه یکصدمیلیارد ریال است.
آخوندی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نسبت مشارکت دولت و بخش خصوصی در توسعه شبکه راه‌ها ٣٠ به ٧٠ است که تا پنج سال آینده باید میزان مشارکت بخش خصوصی از ٦٠درصد به ٩٠درصد افزایش یابد. آخوندی با اشاره به وجود ٢٠٠هزار کیلومتر راه جاده‌ای در کشور اذعان داشت: برای نگهداری از این راه‌ها سالانه ٨٠هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز است و باید باید فکر جدیدی برای تأمین منابع کرد.
همچنین به گفته مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، کارفرمای این طرح 'شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور' و سرمایه گذار آن 'قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء' است.
لازم به ذکر است شهرآرا چندی پیش نیز در مطلبی با عنوان لنگ کلنگ نمی مانیم انتقاد اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در لغو برنامه کلنگ زنی خط ٣قطارشهری توسط معاون اول رئیس جمهور را اقدام سیاسی معاون عمرانی وزیر کشور خواند.

حاشیه نگاری روزنامه شهرداری مشهد از کلنگ احمدی نژاد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
زنده باد احمدی نژاد آینده نگر .
بهترین و قویترین رییس جمهور محبوب قلب ایرانی ها ، احمدی نژاد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار