مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از نظارت جدی بر استانداردسازی تجهیزات بازی پارک‌ها خبر داد و گفت: 70 مورد از تجهیزات و وسایل بازی پارک‌های کرمانشاه خطرآفرین است.
کد خبر: ۴۵۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 08 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محمودرضا نیازی ، با اشاره به اینکه کلیه تجهیزات بازی بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اظهار کرد: بهره‌برداران تجهیزات بازی صرف‌نظر از اینکه این وسایل درچه مکانی مورد استفاده قرارگیرد(شهربازی، بوستان، مهدکودک، پارک بازی، استخر، رستوران و…) موظفند نسبت به دریافت تاييديه ايمنی تجهيزات تفريحی اقدام کنند.

وی وسائل مربوط به پارک‌های محلات را نیز مشمول این امر دانست و افزود: به شهرداری‌های مناطق هشتگانه شهر کرمانشاه و سایر شهرهای استان، نسبت به استانداردسازی تجهیزات بازی در پارک‌ها و زمین‌های بازی هشدار داده شده است.

نیازی ادامه داد: طی بازرسی‌های صورت گرفته از 35 پارک بازی سطح شهر کرمانشاه، تعداد 338 وسیله بازی در این پارک‌ها(شامل سرسره تونلی، سرسره مارپیچ، سرسره دومسیره، تاب، الاکلنگ، حلقه فلزی، تجهیزات نوسانی،  صندلی‌های چرخان و  ...) مورد بازرسی قرار گرفت.

 این مسئول افزود: در این بازرسی‌ها مشخص شد حدود 70 وسیله در این پارک‌ها باید به علت خطرآفرینی جمع و سایر تجهیزات نیز باید رفع نقص شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه معتقد است، جمع‌آوری وسایل بازی فلزی غیراستاندارد و متعاقب آن ایمن سازی محوطه پارک‌ها از طریق نصب کف پوش‌های مناسب و نصب وسایل بازی جدید و استاندارد از جنس پلی‌اتیلن می‌تواند تا اندازه زیادی از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کند.

نیازی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تامین ایمنی و سلامت کودکان در استفاده از این وسایل، انتظار می‌رود شهرداری‌ها در اسرع وقت اقدامات لازم را در خصوص استانداردسازی و رفع نواقص مربوطه انجام دهند.

وی با اشاره به حادثه تلخ سال گذشته و سقوط یک مادر و فرزند در شهربازی برازجان، یادآوری کرد: تجهیزات بازی فاقد مجوز استاندارد خطرآفرین است و می‌تواند منجر به ایجاد حوادث ناخوشایندی برای مردم بویژه کودکان شود، لذا تمامی بهره‌برداران وسایل تفریحی مکلفند به صورت روزانه وسایل بازی موجود در شهربازی ها را کنترل کنند.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در پایان ضمن درخواست از مردم برای عدم استفاده از وسایل تفریحی فاقد تاییدیه استاندارد، گفت: امیدواریم با تعامل انجام شده با دستگاه‌های ذیربط در فصل تابستان و تعطیلی مدارس بتوانیم حافظان خوبی در حوزه سلامت و ایمنی مردم استان باشیم. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار