رییس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان:
رییس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان خواستار تقویت ارتباطات اقتصادی و دانشگاهی بین ایران و نخجوان شد و گفت: درهای نخجوان به روی ایران و در این میان استان آذربایجان شرقی باز است.
کد خبر: ۴۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 09 June 2015
واصف طالب اف روز سه شنبه در نشست مشترک با روسای دانشگاه های تبریز و علوم پزشکی، با اشاره به پیوندهای مشترک تاریخی و مذهبی بین آذربایجان شرقی و نخجوان، گفت: با توجه به روابط نزدیک ما با ایران، دانشکده‌های زبان فارسی و معارف اسلامی در دانشگاه نخجوان گشایش یافته و ما برای توسعه این رشته‌ها علاقمند همکاری با دانشگاه‌های ایران هستیم.

وی همچنین خواستار تبادل پزشکان متخصص، استاد و دانشجو در رشته پزشکی شد و افزود: دانشگاه تبریز و علوم پزشکی این شهر دارای ظرفیت های خوبی است.

وی همچنین خواستار فراهم آوردن زمینه استفاده از مناطق گردشگری دارای آب های معدنی با خواص پزشکی برای بیماران نخجوانی شد.

طالب اف در خصوص وضعیت دانشگاه نخجوان گفت: با یکصد دانشگاه جهان ارتباط علمی داریم و 400 دانشجوی خارجی در دانشگاه های نخجوان تحصیل می کنند که 19 نفر از آنها ایرانی هستند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: توان علمی دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز بالا بوده و امکان مبادلات علمی بین نخجوان و این دانشگاه ها فراهم است.

اسماعیل جبارزاده افزود: وجود 10 مرکز تحقیقات و 200 آزمایشگاه علمی تحقیقاتی، این استان و دانشگاه های آن را در ایران از هر حیث بی نظیر کرده است.

رییس دانشگاه تبریز نیز از تحصیل 1401 دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: 21 هزار دانشجو در 21 دانشکده تحصیل و دو دانشکده نیز در شهرستان های مرند و جلفا زیر نظر این دانشگاه فعالیت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این نشست با اشاره به ایجاد یکهزار خانه سلامت در روستاهای آذربایجان شرقی گفت: با ایجاد این خدمات سطح سلامت در استان بیش از پیش ارتقا می یابد.

محمدحسین صومی افزود: 19 بیمارستان با چهار هزار و 100 تخت بیمارستانی در استان فعالیت می کنند و در کنار اینها تبریز قطب داروسازی کشور می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :