تلاش‌های بین‌المللی برای کمک به میلیون‌ها زن در اجرای برنامه‌های تنظیم خانواده به هدف خود نرسیده است.
کد خبر: ۴۵۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 10 July 2017
کارشناسان هشدار دادند عدم تحقق هدف‌های تعیین شده برای تنظیم خانواده و کاهش سرمایه‌گذاری‌های لازم در این بخش، دستیابی به پیشرفت‌های بیشتر را متوقف می‌کنند.
 
در آستانه نشست لندن به منظور تسریع پیشرفت در برنامه‌های تنظیم خانواده در ۶۹ مورد از فقیرترین کشورهای جهان، آخرین آمار ارائه شده نشان داد برنامه هشت ساله برای کمک به جلوگیری از بارداری در بیش از ۱۰۰ میلیون زن به هدف خود نرسیده است.
 
همچنین با ارائه سیاست‌های مطرح شده توسط دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در کاهش بودجه برنامه‌های تنظیم خانواده، نگرانی‌ها در مورد تشدید این مشکل افزایش یافته است. پنج سال پیش، برنامه‌ای ارائه شد که بر اساس آن ۱۲۰ میلیون زن و دختر تا سال ۲۰۲۰ به روش‌های مدرن جلوگیری از بارداری دسترسی پیدا کنند در حالی که تاکنون این هدف تنها برای ۳۰ میلیون زن محقق شده است.
 
هدف از این برنامه جلب توجهات بین‌المللی به موضوع کاهش مرگ و میرها هنگام تولد، ارتقای فرصت‌های اقتصادی زنان و توجه به افزایش جمعیت جهان بوده است. پیش‌بینی شده جمعیت جهان در سال ۲۰۲۳ به هشت میلیارد نفر و در سال ۲۰۵۰ به حدود ۱۰ میلیارد نفر می‌رسد.
 
همچنین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بیشترین رشد جمعیت تا اواسط قرن در کشورهایی است که بالاترین نرخ نیازهای بی‌پاسخ در حوزه برنامه‌های تنظیم خانواده را داشته‌ و دارند.
 
به گزارش روزنامه گاردین، پیش‌بینی اخیر سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که نیمی از رشد پیش‌بینی شده‌ی جمعیت از هم‌اکنون تا سال ۲۰۵۰ در آفریقا اتفاق می‌افتد و جمعیت ۲۶ کشور آفریقایی حداقل تا سال ۲۰۵۰ دو برابر می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار