ریئس هیئت مدیره پالایشگاه کرمانشاه گفت:پالایشگاه کرمانشاه بدون هیچ رانتی به بخش خصوصی واگذار شده وروند واگذاری پالایشگاه روندی قانونی بوده است.
کد خبر: ۴۵۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 10 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،سهراب براندیشه دز نشست خبری امروز با خبرنگاران افزود:سرمایه‌گذار بخش خصوصی که برای پالایشگاه کرمانشاه پای کار آمد صرفا بر اساس اصل 44 قانون اساسی و تاکید مقام معظم رهبری بر رعایت این اصل وارد کار شد و ابتدا برای واحدهای صنعتی دیگری در کرمانشاه از جمله اسید سیتریک، کرپ ناز، صنایع لبنی را در برنامه کاری خود داشت.

وی خاطر نشان کرد:پس از بررسی‌ها و کارشناسی هایی که با استفاده از تجربیات افراد با سابقه صنعت نفت کشور صورت گرفت، در نهایت سرمایه‌گذار پالایشگاه کرمانشاه را انتخاب کرد.
تصریح کرد:سهام پالایشگاه کرمانشاه قبل از این  طی سه مرحله  که حدود دو سال  طول کشید با قیمت 179 میلیارد در فرابورس عرضه شد، اما خریداری نداشت و در ا نهایت به مزایده گذاشته شد.

وی  ابراز داشت: در نهایت در مرحله نهایی مزایده دو متقاضی حضور داشتند که شرکت دیگری که طالب پالایشگاه بود 10 میلیارد تومان بیشتر از 179 میلیارد تومان پیشنهاد داد و سرمایه‌گذار فعلی با پیشنهاد قیمت 210 میلیارد تومان  توانست بعد  از باز کردن پاکت ها  بعنوان برنده مزایده انتخاب شود.

رئیس هیات مدیره شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه اظهار داشت:قیمت را سازمان خصوصی سازی و هیات واگذاری که شامل وزیر دادگستری، وزیر اقتصاد، وزیر دستگاه مربوطه که برای حوزه ما وزیر نفت بود و تعدادی از نمایندگان مجلس و دستگاه‌های نظارتی هستند  مشخص  می کنند.

براندیشه گفت:57درصد از 134 میلیون سهم پالایشگاه به بخش خصوصی واگذار شده است و3درصد سهام ترجیحی که در اختیار کارکنان پالایشگاه و40درصد دیگر در اختیار سهام عدالت است که 3درصد سهام ترجیحی در صورت تمایل واعلام واگذاری از سوی کارکنان  قابل فروش و انتقال به سهم خریدار بخش خصوصی است.


وی تاکید کرد:تمام هدف هیات مدیره ارتقاء ، افزایش بازدهی و بهره‌وری و کمک به توسعه پالایشگاه کرمانشاه است .

براندیشه گفت: برای حداقل 10 سال اشتغال پالایشگاه و حفظ نیروی انسانی را متعهدشده ایم و سرمایه نیروی انسانی متخصص را از دست نخواهیم داد که برای افزایش امنیت شغلی،  400 نیرو بصورت پیمانکاری بودند را تغییر وضعیت دادیم و اکنون در قرارداد مستقیم با خود پالایشگاه مشغول بکار  هستند.

رئیس هیات مدیره شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه اذعان داشت:ما بخش خصوصی هستیم و مناظره از حیطه اختیارات ما خارج است و از نمایندگان استان تعامل و مساعدت را در خواست می کند تا با تعامل در راستای اشتغال  و رفع بیکاری کرمانشاه گامی بهینه برداریم.


وی افزود: روزانه 20 تا 21 هزار بشکه تولید داریم و برای افزایش این ظرفیت تا 40 هزار و حتی 
80 هزار بشکه در روز هم برنامه داریم.

براندیشه اظهار داشت: فایناسورها صفر تا 100 کار را البته با تکیه بر کارشناسان متخصص خود پالایشگاه بر عهده میگیرند وبایدتا سقف یک میلیارد دلار نیز سرمایه بیاورد کهقطعا بخش دولتی با وجود تعدد حوزه‌ها و محدودیت‌های مالی که دارد نمی‌توانست ورود کند و چنین سرمایه‌ای را به میان بیاورد.

رئیس هیات مدیره شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه خاطر نشان کرد:تا پایان سال اتفاقات خوبی در پالایشگاه کرمانشاه خواهد افتاد.

براندیشه در پایان افزودسرمایه گذار تابع قانون است و هر آنچه را که قانون حکم کند تقبل خواهیم کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار