پرداخت نکردن قبض گاز حادثه‌آفرین شد
قطعی گاز کارخانه تارا سبلان این مجموعه را با مشکلات و برخی ضرر و زیان‌ها روبه‌رو کرد تا این واحد تولیدی از چرخه تولید باز مانده و زمین‌گیر شود.
کد خبر: ۴۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 10 June 2015

به گزارش فارس، این کارخانه که در تولید آب‌میوه و لبنیات در شهرک صنعتی اردبیل فعال است، به دلیل قطعی گاز چرخه فعالیتش متوقف شد تا 20 تن شیر خریداری شده برای این کارخانه که قرار بود به محصولات لبنی تبدیل شود، فاسد شده و از بین برود.

به دنبال گلایه‌های مطرح شده در این زمینه، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل به خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: بدهی این واحد تولیدی به رغم تذکرهای شفاهی و کتبی از دو سال پیش روی هم انباشته شده و صاحبان این واحد تولیدی هیچ اقدامی را برای پرداخت قبض گاز خود انجام نداده بودند.

فیروز خدایی تصریح کرد: ما در ارائه خدمات شایسته به هموطنان در کنار گازرسانی به ساکنان مناطق شهری و روستایی، گازرسانی به واحدهای صنعتی را نیز در اولویت قرار دادیم به طوریکه انتظار داریم در نقطه مقابل همه هموطنان در پرداخت بها گاز مصرفی نیز پیشقدم شده و این شرکت را در ارائه خدمات مطلوب‌تر همراهی کنند.

وی گفت: ما برای مشترکان خوش حساب و حتی آنهایی که با تأخیر و تعلل پرداخت بها گاز مصرفی را انجام می‌دهند، احترام شایسته می‌گذاریم و در مورد شرکت تارا سبلان باید بگویم که از آذرماه 92 مطالبات آنها که در حدود 180 میلیون تومان بود،‌ باقی مانده و روی هم انباشت شده بود که برای آخرین بار این رقم به 380 میلیون تومان افزایش یافت و ما در 15 روز اخیر به صاحبان این کارخانه تذکر و اخطار دادیم تا نسبت به پرداخت بها گاز مصرفی اقدام کنند ولی تاکنون از این کار امتناع کردند.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: ما حتی در اخطاریه خود اعلام کرده بودیم که در صورت پرداخت نشدن بدهی در مهلت مقرر گاز این کارخانه را قطع می‌کنیم که بالاخره دیروز این قطعی گاز اتفاق افتاده و تا تعیین تکلیف بدهی‌ها ما مصمم بودیم این قطعی را اعمال کنیم.

خدایی در ادامه سخنان خود بیان کرد: با وجود این با پیگیری استاندار اردبیل از ساعاتی پیش مشکل قطعی گاز این کارخانه برطرف شده ولی قرار است صاحبان این کارخانه با حضور در شرکت گاز نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام جدی را انجام دهند.

وی اضافه کرد: ما حتی به این کارخانه و دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی بارها اعلام کردیم که نسبت به تدارک سوخت دوم واحد صنعتی خود اقدام کنند که از این کار نیز امتناع کرده و نسبت به آن بی‌تفاوت بودند.

به دنبال قطعی گاز کارخانه تارا سبلان اردبیل این واحد تولیدی نه تنها خط تولیدش متوقف شده بلکه بیش از 20 تن شیر موجود در این کارخانه به دلیل آن که فرآوری نشده فاسد و از بین رفته و این واحد تولیدی متضرر شده است که باید منتظر ماند و دید بالاخره مناقشه تارا سبلان با شرکت گاز به کجا ختم می‌شود؟

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار