کد خبر: ۴۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 11 June 2015

واصف طالب اف، رییس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان، در نشست مشترک با استاندار آذربایجان شرقی، روسای دانشگاه های تبریز و علوم پزشکی، خواستار همکاری های علمی مشترک با دانشگاه های آذربایجان شرقی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، واصف طالب اف، در این نشست با اشاره به پیوندهای مشترک تاریخی و مذهبی بین آذربایجان‌شرقی و نخجوان، گفت: با توجه به روابط نزدیک ما با ایران، دانشکده‌های زبان فارسی و معارف اسلامی در دانشگاه نخجوان گشایش یافته و ما برای توسعه این رشته‌ها علاقمند به همکاری با دانشگاه‌های ایران هستیم.

وی، در خصوص وضعیت دانشگاه نخجوان افزود: این دانشگاه با یکصد دانشگاه جهان ارتباط علمی دارد و 400 دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های نخجوان تحصیل می‌کنند که 19 نفر از آنها ایرانی هستند.

رییس دانشگاه تبریز نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و امکانات ویژه این دانشگاه گفت: در حال حاضر دانشگاه تبریز با بیش از 21 هزار دانشجو، 21 دانشکده، چندین دانشکده اقماری، مرکز تحقیقات و بیش از 200 آزمایشگاه مجهز، به عنوان یکی از دانشگاه های برتر و جامع کشور مطرح است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی، در ادامه با اشاره به جایگاه 531 این دانشگاه در بین دانشگاه های دنیا یادآور شد: این دانشگاه برای مبادله دانشجو، استاد و همکاری های تحقیقاتی با تمامی کشورهای جهان و به ویژه با جمهوری خودمختار نخجوان آمادگی کامل دارد.

همین گزارش حاکی است: رییس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان قبل از این نشست، از محوطه دانشگاه تبریز بازدید و از محل مرتفع پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی، دانشگاه های تبریز، علوم پزشکی تبریز و شهر تبریز را تماشا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :