آنگونه که آمارها سخن می گویند، در دولت یازدهم خدمات ارزشمندی در زمینه توسعه گاز رسانی به مناطق روستایی، صنایع و افزایش شمار مشترکان گاز در استان فارس انجام شده است، به گونه ای که به گفته بسیاری از کارشناسان و برنامه ریزان، استان فارس دراین سالها به کارگاه بزرگ توسعه خدمات و فعالیت های زیر بنایی تبدیل شده است .
کد خبر: ۴۶۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 21 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با ارائه آماری از خدمات انجام شده و گاز رسانی به شهرها و روستاهای استان در چهار سال گذشته گفت: در حالی که 64 شهر استان فارس در سال های 57 تا 91 از گاز طبیعی برخوردار شده بودند در دوره دولت تدبیر و امید 26 شهر معادل 41 درصد و 801 روستا یعنی 133 درصد از نعمت گاز بهره مند شدند.
هوشنگ محمدی افزود: شهرهایی که در این مدت به شبکه گاز استان فارس و کشور پیوسته اند به دلایل سخت گذر بودن مسیر و فاصله زیاد از خط لوله های اصلی، نیازمند هزینه و عملیات اجرایی بیشتری در قیاس با سایر شهرهایی است که قبل از آنها از گاز طبیعی بهره مند شده بودند.
وی با اشاره به تداوم فرایند گاز رسانی به صنایع استان بیان کرد: در فاصله سال های 57 تا 91، یک هزار و 846 واحد صنعتی این استان از گاز طبیعی برخوردار شده بودند.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: تا ابتدای سال 92 در بخش صنعت 4هزار 509 واحد صنعتی در سطح استان از گاز برخوردار بوده اند اما در چهار سال گذشته این مقدار با رشد 39 درصدی روبرو بوده و یک هزار و 760 واحد صنعتی از نعمت گاز بهره مند شده اند.
محمدی در پاسخ به پرسشی درباره بهترین رویداد این شرکت در سال 95 نیز اظهار کرد: در حادثه ای که در شهرستان جهرم در زمستان سال گذشته اتفاق افتاد گاز این شهرستان در اثر سیل قطع شد که این شرکت در کمتر از 24 ساعت توانست با لوله گذاری به طول 500 متر با قطر 10 اینچ، گاز این شهرستان را وصل کند که این امر مهم مورد تقدیر رئیس مدیریت بحران کل کشور قرار گرفت.
وی همچنین گفت: با حجم عملیات گسترده گازرسانی که در سال 95 در سطح استان داشتیم، هیچ گونه حادثه‌ای که منجر به فوت و یا آسیب شود، نداشتیم.
این مقام مسئول همچنین گاز رسانی به مناطق روستایی دراستان فارس را نیز معطوف به تحول دانست و گفت : در سال های 57 تا 91، شمار روستاهایی که در استان فارس از مزایای گاز طبیعی برخوردار شده بودند 602 روستا بود اما فقط در دو سال اول مسوولیت دولت یازدهم به 293 روستای این استان گاز رسانی شده است.
محمدی در ادامه گفت : در گازرسانی به روستاها، ابتدا روستاهای در فاصله پنج کیلومتری و سپس روستاهای واقع در فاصله 15 کیلومتری خطوط لوله گاز سراسری از اولویت برخوردار بودند و روستاهایی که از سال 92 به شبکه گازرسانی پیوسته اند از خط لوله گاز سراسری فاصله بیشتری داشته اند و این امر نشان دهنده اهمیت و حجم کار عمرانی است که در این زمینه صورت گرفته است.
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس میزان شبکه تاسیس شده در استان فارس در سال های 57 تا 91 را نیز حدود 15 هزار و 237 کیلومتر بیان کرد و اظهار داشت: فقط در 2 سال اول مسئولیت دولت یازدهم 2 هزار و 891 کیلومتر به این میزان افزوده شد که گویای افزایش 19 درصدی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار