فرمانده انتظامی استان گفت: در اجرای وظایف قانونی ممکن است در معرض مخاطرات، تهدیدها، آسیب ها و انحرافاتی باشد که این امر لزوم پیشگیری و صیانت از کارکنان از وقوع جرایم را پر رنگ تر می کند.
کد خبر: ۴۶۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 26 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" در چهارمین جلسه قرارگاه جهادی صیانت و دومين كميسيون سلامت اداري، اظهار کرد: نیروی انتظامی به عنوان یک نهاد امنیتی، برای اجرای بهینه مأموریت ها نیازمند کارکنانی خدوم، صادق و با تقوا است.

وی افزود: این نیرو در اجرای وظایف قانونی ممکن است در معرض مخاطرات، تهدیدها، آسیب ها و انحرافاتی باشد که این امر لزوم پیشگیری و صیانت از کارکنان از وقوع جرایم را پر رنگ تر می کند.
سردار امان اللهی ادامه داد: در همین راستا پلیس به عنوان عضوی از جامعه، توجه به امر صیانت و پیشگیری از ارتکاب جرایم و تخلفات را با اتکا بر آموزه های دینی در راستای اجرای صحیح مأموریت ها مورد تأکید قرار می دهد.

وی گفت: آسیب های فردی، اجتماعی و سازمانی همچون، دنیاگرایی، ناسپاسی، تبعیض، سهل انگاری در انجام وظایف، ناآگاهی، ترک امر به معروف و نهی از منکر، نظام های اداری نامناسب و فرهنگ نادرست سازمانی، کارکنان انتظامی را از رسیدن به هدف غایی باز می دارد.

سردار امان اللهی یادآور شد: نیروی انتظامی به عنوان سازمان اثرگذار و مسئول در حفظ آرامش و برقراری نظم و امنیت عمومی، نیازمند توجه به امر پیشگیری از ارتکاب جرایم و تخلفات کارکنان تحت امر است.

وی افزود: تأمین نیازهای اولیه کارکنان، مشارکت کارکنان در امور جاری، حمایت از کارکنان در انجام مأموریت های سازمانی و آموزش و برنامه ریزی برای ارتقای مسائل و آموزه های دینی نقش مهمی در صیانت و پیشگیری از آسیب ها دارد.

فرمانده انتظامی استان تقویت ایمان، عمل صالح، خودشناسی، اخلاص، توجه به آخرت و راهنمایی و نظارت را در تحقق این امر مهم دانست و افزود: تلاش برای داشتن خانواده ای سالم، اجرای درست قوانین و نظم و انضباط از دیگر مواردی است که باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرد.

سردار امان اللهی تأکید کرد: فرماندهان و مدیران انتظامی می بایست تشدید اقدامات صیانتی و پیشگیرانه از طریق راهکارهای منطقی، برگزاری کلاس های آگاه سازی و نیز طرح جلسات پرسش و پاسخ برای آشنایی با مشکلات کارکنان و تلاش برای مرتفع ساختن آنها در حد مقدورات سازمانی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بهره گیری از اخلاق و منش اسلامی و انسانی در برخورد با کارکنان تحت امر را تکلیفی مهم برای فرماندهان و مدیران انتظامی تلقی کرد و گفت: نیروی انسانی مهم ترین سرمایه یک سازمان است و برای حفظ و صیانت از آن نباید از هیچ کوششی فروگذاری کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان در پایان خاطرنشان کرد: با نظارت و مراقبت از کارکنان انتظامی از طریق بالا بردن سطح روحیه، تقویت باورهای دینی و انقلابی، توجه به رفاه و معیشت و نیز آموزش و آگاهی می توان از بروز بسیاری از مشکلات و آسیب های سازمانی پیشگیری کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار