گزارش مراسم روز ملی استان اردبیل در تهران
استاندار اردبیل در خصوص مطالبه عمومی برای اتمام پروژه راه آهن اردبیل گفت: زیرساخت ارتباطی شرط لازم توسعه است اما کافی نیست.
کد خبر: ۴۶۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 30 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی استان اردبیل در تهران، این آئین دیشب هفتم مرداد با استقبال آحاد اردبیلی های مقیم تهران و شهرهای اطراف و با حضور مسئولان عالی اجرایی و نمایندگان استان در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

مجید خدابخش استاندار اردبیل در سخنانی با ابراز تاسف از بی بهره بودن استان اردبیل از زیرساخت های صنعتی و تولیدی کشور، گفت: همواره روی قابلیت های کشاورزی و گردشگری استان اردبیل سخن گفته شده است در حالیکه اگر صنایع تبدیلی،تکمیلی و بسته بندی در خدمت کشاورزی نباشد، از این بخش چیزی عاید نخواهد شد.

وی افزود: متاسفانه امروز به دلیل فقدان تسهیلات و امکاناتی چون هتل و مراکز اقامتی، ماندگاری گردشگران در استان پایین است و لذاست که این نوع گردشگر نمیتواند منجر به رونق و توسعه شود.

استاندار اردبیل در خصوص مطالبه عمومی استان برای انجام پروژه راه آهن و اتصال به شبکه ریلی کشور، اظهار داشت: اولویت ما باید اشتغال و سرمایه گذاری باشد، این که حکماً با آمدن راه آهن، استان توسعه می یابد صحیح نیست چون زیرساخت های حمل و نقلی و ارتباطی،نه شرط کافی بلکه شرط لازم توسعه است و باید به سرمایه گذاری بخصوص سرمایه گذاری خارجی بیشتر تکیه کنیم.

 

خدابخش تاکید کرد که خروج استان اردبیل از بن بست در توسعه، مستلزم ارتباط با دنیای خارج و جذب سرمایه های خارجی با الویت کشورهای همسایه شمالی است.

وی با دعوت از فعالان اقتصادی و کارآفرینان برای سرمایه گذاری در استان اردبیل افزود: هر کسی سرمایه گذاری خارجی را زیرسئوال ببرد به مردم خیانت می کند.

صدیف بدری: بیکاری در استان اردبیل بیداد می کند

بر پایه این گزارش، صدیف بدری رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل هم در این مراسم در توصیف استان اردبیل از منظر اقتصادی گفت: رکود حاکم بر اقتصاد استان موجب بیکاری و منجر به مهاجرت شده و اساساً اردبیل حال خوشی ندارد!

وی با ابراز تاسف از بن بست ارتباطی استان اردبیل اظهار داشت: همین مسئله موجب شده تا سرمایه گذاران بومی هم سرمایه های خود را به استان های برخوردار از امکانات ارتباطی سوق بدهند.

نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در این خصوص به پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: بعد از 20 سال از کلنگ زنی، این پروژه تنها 45 درصد رشد فیزیکی دارد و اگر بودجه های مصوب تخصیص یابد تا سه سال آینده سوت قطار در استان شنیده خواهد شد.

نقد وضعیت اقتصادی استان اردبیل به زبان طنز

در این مراسم با اجرای دو نمایشنامه با زبان طنز از وضعیت بیکاری، فقر و محرومیت،تعطیلی کارخانجات و مراکز تولیدی و نیز بی مهری دولت به پروژه راه آهن انتقاد شد.

 

اجرای موسیقی اصیل آذربایجانی و تقدیر از 8 کارآفرین و سرمایه گذار غیر مقیم استان اردبیل در یک سال گذشته از دیگر بخش های این مراسم بزرگداشت بود.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
عجبا !! آن از نماینده دیروز که راه آهن را عامل مشکل امنیتی برای کشور عنوان کرد وبهترین بهانه را برای سرازیر شدن اعتبارات این پروژه به استان همسایه فراهم کرد واینهم از استاندار بازنشسته و پروازی که بعداز 4 سال تعطیل کردن این پروژه حیاتی ، آن را شرط کافی توسعه نمیداند پس لطفا بفرمایید راه آهن را از تبریز و تهران و مشهد هم جمع کنند
ولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
بحق چیزهای نشنیده ، واقعا آدم شاخ درمیاورد استاندار یک استان که ناسلامتی بومی استان هم است پس از 4 سال بی تفاوتی در قبال این پروژه حیاتی تازه ان را بی تاثیر در توسعه میداند.
آقای خدابخش در این 4 سال مدیریت پروازی از تهران به اردبیل وبالعکس شده اگر روزی تنها 30 متر توانایی داشتند که ر اه آهن را پیش ببرند الان نزدیک 50 کیلومتر اجرا شده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
با احداث راه آهن گیلان، احداث راه آهن اردبیل فاقد توجیه اقتصادی شده و بعید است که دولتی در تهران بخواهد یک پروژه فاقد توجیه را کامل کند. (تاکید می کنم هر دولتی، اعم از چپ و راست و بالا و پایین و ...). باید فکر دیگری به حال خودمان بکنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار