معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: نهضت تولید، محتوا و ثبت خاطرات فعالان مسجدی مشهد راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 13 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وحید جلیلی در نشستی با فعالان فرهنگی و اجتماعی منطقه 3 شهری مشهد اظهار کرد: امروزه گروه‌هایی از روشنفکران یا غرب‌زده‌های افراطی در کشور هستند که کوچک‌ترین اقداماتشان را در یک جریان رسانه‌ای وسیع تبلیغ می‌کنند و برای آنها تاریخ می‌سازند و بزرگنمایی می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد افزود: اما بسیاری از افراد فعال محلات که در دهه 60 فعال بوده‌اند و چهره‌های شاخص و تاثیرگذار انقلاب بوده‌اند امروز حتی یک خط راجع به آنها وجود ندارد. نمونه‌های فراوانی از گروه‌های فعال در مساجد در همین محلات طلاب، طبرسی، رسالت و دروی و ... داشته‌ایم که حتی یک برگ کاغذ از آنها امروز موجود نیست.

وی حمایت حوزه زیرمجموعه‌اش را از تولید آثار در مساجد این گونه تصریح کرد: امروز ما در معاونت فرهنگی شهرداری از فعالان مسجدی خواسته‌ایم تا به ثبت رویدادها و خاطرات آن دوران بپردازند، هم‌اکنون طرحی در دست داریم با عنوان 70 مسجد دفاتر تولید محتوا که بار اصلی آن بر دوش جوانان مسجدی بوده و زمینه آن نیز به خوبی فراهم است.

جلیلی تاکید کرد: ثبت خاطرات و نگارش امروزه با این تعداد فراوان تکنولوژی و امکانات سمعی و بصری کار آسانی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد غبارروبی مساجد را به عنوان صرف شستشوی قالی و پرده و فضای داخلی مسجد رد کرد و گفت: غبارروبی مساجد که فقط شستشوی فضا و ابنیه و تجهیزات مسجد نیست و غبارروبی از خاطرات و یادگارهای فرهنگی مساجد از اولویت بالاتری برخوردار است.

وی هدفگذاری کلان زیرمجموعه‌اش را بازیابی همین ارزش‌ها اعلام کرد و گفت: ما به دنبال خلق یک نهضت تولید محتوا با محوریت تجربه زیستن جامعه ایران در 40 سال گذشته در شهر علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار