کد خبر: ۴۷۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 02 August 2017
 معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: سهمیه جذب سرمایه گذاری خارجی استان خوزستان برای سال جاری ۷۷۰ میلیون دلار تعیین شده است. 

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی بحرینی مقدم عصر امروز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان در سالن جلسات فرمانداری دزفول اظهار کرد: اداره گمرک دزفول با توجه به ظرفیت های عظیمی که در شمال خوزستان وجود دارد باید به بهترین شکل تجهیزشود.

وی افزود: این گمرک زیرساخت مهمی در دزفول خواهد بود که قطعا ما نیز حمایت های لازم را از آن خواهیم داشت تا اداره ای در خور شأن شهرستان دزفول باشد. 

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال عنوان کرد: دولت در این زمینه ایجاد ۹۷۰ هزار شغل در سال جاری را هدف گذاری کرده است. 

بحرینی مقدم، توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی و اشتغال و صادرات فراگیر دانست و گفت: توسعه صادرات غیرنفتی به میزان ۲۵ درصد هدف گذاری شده که رقمی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری خواهد داشت و این امر محقق نمی شود مگر اینکه تمام مسئولان عزم جدی و راسخ داشته باشند. 

وی، توسعه صادرات غیرنفتی استان خوزستان را بسیار متنوع دانست و تصریح کرد: دولت در این خصوص تلاش زیادی خواهد کرد اما انتظار داریم بخش خصوصی نیز با قدرت ریسک پذیری و ارزآوری بیشتری در این زمینه عمل کند. 

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های عظیم موجود در شمال خوزستان هرچه زودتر باید تکلیف پایانه صادراتی دزفول مشخص شود و سرمایه گذار بخش خصوصی وارد عمل شود. 

بحرینی مقدم اضافه کرد: چند سال است که در زمینه احداث پایانه صادراتی دزفول تلاش های زیادی انجام شده و با وجود اینکه برای این امر تسهیلات ارزان قیمت نیز آماده شده اما هنوز بخش خصوصی بصورت جدی و عملی وارد این موضوع نشده که پیشنهاد ما این است فعالان اقتصادی دزفول که خود یک ظرفیت بزرگ محسوب می شوند در زمینه سرمایه گذاری برای این پایانه وارد عمل شوند. 

وی گفت: سهمیه جذب سرمایه گذاری خارجی استان خوزستان برای سال جاری ۷۷۰ میلیون دلار تعیین شده که ما باید تاپایان سال این مهم را تحقق ببخشیم.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه برای تحقق هدف مذکور جلسات متعددی در اداره کل های استان و استانداری برگزار شده و استانداری به شدت پیگیر این امر است، عنوان کرد: بنابراین تحقق احداث پایانه صادراتی و پایانه گل و گیاه دزفول در راستای جذب سرمایه خارجی مذکور بسیار تاثیرگذار است.

بحرینی مقدم در ادامه با تاکید بر اینکه شمال خوزستان و دزفول هنوز به حایگاه اصلی خود در زمینه اقتصادی نرسیده است، خواستار افزایش تلاش و همت مسئولان شهرستان برای رساندن دزفول به جایگاه واقعی و استفاده از ظرفیت های متعدد و بزرگ این شهرستان با اجرای طرح های مختلف شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار