نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد برای افزایش اعتماد عمومی به دولتش، اعضای کابینه خود را تغییر دهد.
کد خبر: ۴۷۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 02 August 2017
به گزارش تابناک : احتمالاً «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن، به دلیل کاهش محبوبیت دولتش، تغییراتی را در کابینه خود ایجاد کند. گفته می‌شود او قصد دارد «فومیو کیشیدا»، وزیر خارجه این کشور، را تغییر دهد.

ممکن است «فومیو کیشیدا»  به عنوان رئیس شورای تحقیقات سیاسی حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن (حزب حاکم) منصوب شود. این کار زمینه را برای ورود کیشیدا به انتخابات سال آینده ژاپن و قرار گرفتن در مقابل شینزو آبه فراهم می‌کند.

وزیر دارایی و دبیر کل کابینه ژاپن در سمت‌های خود باقی خواهند ماند. اما یک نفر به جای «تومومی اینادا»، وزیر دفاع مستعفی این کشور، معرفی خواهد شد. بنابر گزارش‌ها علت استعفای تومومی اینادا اشتباهات سیاسی بوده است. شینزو آبه پس از استعفای اینادا مسئولیت انتصاب او در این سمت را بر عهده گرفت و از مردم کشورش عذرخواهی کرد.

با اینکه معرفی اشخاصی که در دولت بوده‌اند برای پر کردن سمت‌های خالی خطر کمتری دارد؛ احتمالا این کار تاثیر چندانی بر اذهان عمومی و بالا رفتن محبوبیت شینزو آبه نخواهد داشت. رشته‌ای از رسوایی‌ها و اشتباهات که برای وزرای شینزو آبه اتفاق افتاد اعتماد عمومی به او را کاهش داد. با اینکه این رسوایی‌ها و کاهش حمایت از او شغلش را بلافاصله به خطر نمی‌اندازد،  رای‌دهندگان دیگر او را مناسب ترین شخص برای پیش بردن دولت نمی‌دانند.

چالش‌های پیش روی شینزو آبه

دولت آبه با چندین چالش خارجی مواجه است: علیرغم وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی، این کشور در عرض چند هفته دو موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد. شینزو  آبه و رئیس جمهور آمریکا در خصوص اقدامات کره شمالی اعلام کردند که دو کشور باید با همکاری جامعه بین‌المللی فشارها بر پیونگ‌یانگ را به منظور کاهش فعالیت های تسلیحاتی و موشکی این کشور افزایش دهند. 

ژاپن همچنین باید با سیاست دونالد ترامپ برای حمایت از تولید داخلی این کشور کنار بیاید. تحلیلگران بر این باورند که با اینکه انتخابات سراسری ژاپن قرار نیست تا پایان سال 2018 برگزار شود،  ممکن است آبه خواستار برگزاری آن در سال جاری شود.





منبع : بلومبرگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار