معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت روابط عمومی‌ها در این زمینه، گفت: روابط عمومی نقطه تلاقی مردم با سازمان‌هاست.
کد خبر: ۴۷۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 06 August 2017
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت روابط عمومی‌ها در این زمینه، گفت: روابط عمومی نقطه تلاقی مردم با سازمان‌هاست.

دکتر سعید شبستری در جمع کارشناسان روابط عمومی استانداری، خاطرنشان کرد: کار روابط عمومی با هر تعبیری که از آن می‌شود حساس و مهم است.

وی با اشاره به اینکه امروزه اطلاعات در لحظه منتشر می‌شود، افزود: تمام اتفاقات دنیا توسط بمباران اطلاعاتی و مهندسی افکار عمومی، هدایت می‌شوند و قدرت‌های بزرگ حتی کارهای نامشروع خود را از این طریق به مطالبه عمومی تبدیل می‌کنند.

شبستری اضافه کرد: متأسفانه فرهنگ جامعه ما به‌گونه‌ای است که حتی کارهای انجام شده را هم نمی‌توانیم نشان دهیم، در حالی که مردم تشنه اطلاعات هستند و اطلاع از عملکرد دستگاه‌ها، مطالبه آحاد جامعه است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انعکاس عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی، توصیه امام و رهبری است، گفت: تحقق این امر نیازمند این است که روابط عمومی‌ها را بااهمیت تلقی کنیم.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها در خط مقدم دستگاه‌های اجرایی هستند، افزود: حضور افراد متخصصی که در حوزه‌های مختلف سررشته باشند یکی از ضرورت‌های روابط عمومی‌هاست و کار در روابط عمومی، نیازمند ایمان و اعتقاد است و این مهم با ارتقا بیشتر جایگاه روابط‌عمومی و در نتیجه اثربخشی بیشتر روابط‌عمومی در برقراری ارتباط با جامعه و مجموعه دستگاه‌های مرتبط بدست می آید .

شبستری خاطرنشان کرد: وظایف روابط عمومی‌ها، حد و مرز مشخصی ندارد و بر این اساس باید کارشناسان روابط عمومی، تجربه و خلاقیت کافی را داشته باشند و عملکرد دستگاه‌ها را با در نظر گرفتن ذائقه مردم و با ادبیات و شیوه‌های مناسب و هنرمندانه انعکاس دهند.
وی، نقش روابط عمومی استانداری را نیز فوق‌العاده حساس برشمرد و گفت: روابط عمومی استانداری نقش هدایت و راهبری روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد و باید از ظرفیت آنها در جهت اجرای سیاست‌های کلی استان استفاده کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اهمیت شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان تأکید کرد و گفت: ایجاد احساس مسئولیت، هماهنگی و وحدت رویه در روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، تبادل تجربیات و استفاده از روش‌های نوین روابط عمومی باید از رویکردهای اصلی این شورا باشد.

وی با اشاره به ابلاغ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت: مردم حق دارند که آزادانه و به صورت یکسان، به اطلاعات طبقه‌بندی نشده دسترسی داشته باشند و این موضوع یکی از راه‌های جلوگیری از فساد و رانت‌خواری است.

شبستری از به‌روز نبودن اطلاعات سایت‌های اینترنتی دستگاه‌های اجرایی نیز انتقاد کرد و گفت: راه‌اندازی پرتال جامع استان می‌تواند زمینه دسترسی مردم به خدمات و اطلاعات همه دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان هم در این نشست، ارتباطات، آگاه‌سازی و اقناع افکار عمومی را سه وظیفه مهم روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت: عملکرد همه بخش‌های یک سازمان به نوعی مرتبط با روابط عمومی است و عملکرد 24ساعته روابط عمومی به این ترتیب معنا می‌یابد.

جواد آهنگری با ارائه گزارشی از عملکرد روابط عمومی‌های استان، گفت: برگزاری نشست‌های خبری موضوعی، انتشار گزارش‌های عملکرد، برگزاری نشست‌های شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان و اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سطح دستگاه‌های اجرایی استان از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

وی همچنین از برگزاری سلسله نشست‌های میز مشترک رسانه و روابط عمومی با حضور فعالان رسانه‌ای و روابط عمومی‌های استان خبر داد و افزود: این میز در راستای تعامل هرچه بیشتر و به اشتراک‌گذاری تجربیات روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در راستای اهداف توسعه استان فعالیت می‌کند و تمام کارگزاران عرصه رسانه و خبر به تدریج با حضور فعالانه در این نشست‌ها می‌توانند به کارآیی آن بیفزایند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار