مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز با سلطان بن سلیم رئیس منطقه آزاد و بندر جبل علی دبی دیدار و در خصوص همکاری در مناطق آزاد دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.
کد خبر: ۴۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 14 June 2015
 به گزارش تابناک - جزیره، اکبرترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز با "سلطان بن سلیم" رئیس منطقه آزاد و بندر جبل علی دبی دیدار و در خصوص همکاری در مناطق آزاد دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.
 
ترکان در این دیدار مشخصات جغرافیایی و فعالیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران را تشریح و از همکاری دو کشور در خلیج فارس و دریای عمان به عنوان  مناسب ترین گزینه برای همکاری های مشترک نام برد.  
 
وی با اشاره به افتتاح خط راه آهن جنوب – شمال و همچنین خط راه آهن ایران – ترکمنستان و قزاقستان، همکاری ترانزیتی بندر جبل علی از طریق دبی- چابهار به کشورهای پاکستان، افغانستان و آسیای میانه را مهم و اساسی توصیف کرد.  
 
سلطان بن سلیم نیز با اشاره به روابط قدیمی و مستحکم ایران و امارات، آمادگی دبی را برای هر گونه همکاری با مناطق آزاد ایران اعلام کرد.  
 
وی منطقه آزاد چابهار را برای ترانزیت کالا و ایجاد ارتباط بین جبل علی و کشورهای آسیای میانه اساسی دانست و آمادگی خود را برای بازدید از این منطقه اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار