آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی
امام جمعه تبریز با بیان این‌که دولت باید جلوی واردات بی رویه کالاها را بگیرد و عدالت اجتماعی را تحقق بخشد، گفت: متاسفانه اخیرا حدود چهل هزار ماشین لوکس که قیمت های میلیاردی دارد، وارد کشور شده و این ترویج فرهنگ تجمل گرایی است و باید با آن مبارزه کرد.
کد خبر: ۴۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 14 June 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جلسه فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی، با اظهار خرسندی از برنامه های شورای فرهنگ عمومی، گفت: گزارشاتی که حضار ارائه کردند خوشحال کننده بود و امیدواریم در خصوص اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عزیز نیز برنامه های مفیدی برنامه ریزی شده و به اجرا درآید.

وی افزود: اجرا شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی یکی از دغدغه های اصلی و دیرینه من بود، اما با شنیدن گزارشات اقدامات سپاه پاسدران و تبلیغات اسلامی و سایر ارگان ها به نظر می رسد که این شورا نتایج خوبی داشته است.

عضو  خبرگان رهبری تاکید کرد: برنامه های فرهنگی باید جامع تر و کامل تر برگزار شود و جای مسابقات فرهنگی از قبیل قرآنی و کتابخوانی به چشم می خورد، مثلا می توان مسابقه کتابخوانی شهید مطهری را برگزار کرد، چرا که برگزاری این مسابقات هم رشد علمی را به دنبال دارد و هم مشوقی برای فعالیت های علمی و کتابخوانی است.

وی اضافه کرد: امروزه اغلب جوانان و نوجوانان مشغول بازی های رایانه ای و تلفن همراه هستند، اما باید توجه کرد که وقت جوانان عزیز با این ابزارآلات به هدر می رود و به جای آن باید مشغول تفریحات سالم و مفید باشند و باید برای آن برنامه ای کامل، جامع و در عین حال جذاب تدارک دید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه اخیرا حدود چهل هزار ماشین لوکس که قیمت های میلیاردی دارد، وارد کشور شده و این ترویج فرهنگ تجمل گرایی است و باید با آن مبارزه کرد و همچنین دولت باید جلوی واردات بی رویه کالاها را بگیرد و عدالت اجتماعی را تحقق بخشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که مورد تحریم واقع شده ایم و مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد، مانور خودروهای لوکس در خیابان ها نگران کننده است و هیچ سنخیتی با عدالت اجتماعی ندارد.

آیت الله شبستری افزود: ماه رمضان در پیش است و متقارن شده است با تعطیلات تابستانی، آموزش و پرورش دانش آموزان را به شرکت در نماز های جماعت و مراسمات علمی و مذهبی تشویق نموده و نسبت به پر کردن اوقات فراغت آنان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: آن بودجه هایی را که دولت صرف امور دادگستری می کند، اگر صرف امور فرهنگی شود، جرائم کاهش می یابد.

نماینده ولی فقیه افزود: در سال 94 باید آمار جذب دانشجویان و دانش آموزان به فعالیت های علمی و همچنین شرکت آنان در مراسمات مذهبی افزایش یابد.

وی افزود: برنامه های فرهنگی و مذهبی باید متنوع بوده و به صورت جذاب برگزار شود، چرا که اگر یکنواخت برگزار شود کسل کننده خواهد بود و به تدریج آمار شرکت کنندگان رو به کاهش خواهد بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :