کد خبر: ۴۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 14 June 2015

 روابط عمومي شرکت توزيع نيروي برق تبريز طي اطلاعيه اي از عموم شهروندان تبريز خواست تا در مصرف برق صرفه جويي کنند.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ؛ در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به افزايش بي سابقه دماي هوا در روزهاي اخير و افزايش مصرف برق در تبريز به ميزان 10 درصد، از نظر فني شبکه توزيع پاسخگوي اين اضافه بار نيست و از مشترکين محترم مي خواهيم در مصرف برق صرفه جويي کنند.

هم اکنون ميزان مصرف برق در کشور چهار برابر متوسط مصرف جهاني برق است و اين همت همه آحاد جامعه در مديريت مصرف اين انرژي با ارزش را مي طلبد.با وجود اينکه هنوز وارد فصل تابستان نشده ايم ميزان مصرف برق نسبت به روزهاي مشابه سال گذشته نزديک به10 درصد افزايش داشته است و بر همين اساس روزها از ساعت 11 الي 15 شاهد اوج مصرف برق هستيم كه نيازمند همکاري مستمر مردم و سازمان ها در رعايت الگوي مصرف برق جهت تامين برق پايدار براي مشترکين هستيم .

مصرف بي رويه انرژي برق موجب افزايش بار شبکه شده و احتمال انفجار و تخريب ترانس ها بوجود مي آيد که مي تواند موجب قطعي برق شود.

 در ادامه اين اطلاعيه، روابط عمومي شرکت توزيع نيروي برق تبريز خواستار استفاده از لوازم برقي به خصوص لوازم برودتي داراي علامت استاندارد و بر چسب انرژي شد . انتخاب نوع كولر با توجه به مناطق آب و هوايي ، خاموش كردن كولر در هنگام ترك منزل ، عدم استفاده از دور تند كولر در زمان پيك مصرف برق ،‌بستن كامل در و پنجره به هنگام استفاده از كولر از راهکارهاي ساده در جهت تعديل مصرف انرژي مي باشد.

در پايان، اين اطلاعيه مي افزايد:  از  عموم شهروندان، سازمان ها و نهاد هاي دولتي و خصوصي مي خواهيم با عدم  استفاده از لوازم برقي غير استاندارد و پر مصرف، در جهت پايداري شبکه و تامين مستمر برق با صرفه جويي و استفاده بهينه از انرژي برق اين شرکت را در خدمت رساني به عموم همشهريان فهيم ياري رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :