دبیر شورای اشتغال مازندران گفت: میزان استقبال فارغ التحصیلان استان از طرح کارورزی دولت تدبیر و امید برای اشتغال 50 درصد بیشتر از سهمیه پیش بینی برای این خطه است.
کد خبر: ۴۷۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 14 August 2017
به گزارش تابناک : کامران اصغری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : تاکنون 8 هزار و 255 فارغ التحصیل دانشگاهی از استان مازندران برای اشتغال در سامانه کارورزی ثبت نام کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اضافه کرد : این درحالیست که سهمیه پیش بینی برای این استان حدود 5 هزار و 400 نفر است.
به گفته اصغری سامانه کارورزی همچنان برای ثبت نام فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی باز است و فارغ التحصیلان در سن 23 تا 30 سال می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.
* ثبت نام 270 کارفرما در سامانه 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که 270 کارفرما در این استان نیز برای استخدام نیرو در سامانه کارورزی ثبت نام کردند.
اصغری اضافه کرد : پیش بینی می شود با اطلاع رسانی مناسب از سوی رسانه ها و آگاهی کارفرمایان از مشوق های پیش بینی در طرح کارورزی برای استخدام نیرو از این سامانه، آمار کارفرمایان متقاضی نیز افزایش خواهد یافت.
وی پرداخت یک سوم دستمزد قانون کار به کارورزان در دوران شش ماه کارورزی و پرداخت بیمه مسوولیت مدنی را از سوی دولت به عنوان مشوق های به کارگیری نیروها از سامانه اعلام کرد.
به گفته وی همچنین دولت مکلف شده تا در مدت 24 ماه حق بیمه سهم کارفرمایان را برای این نیروها پرداخت کند.
دبیر شورای اشتغال مازندران اظهارداشت : دولت در سال جاری برای ضمانت اجرایی این طرح و زیربار رفتن تامین اجتماعی سهم بیمه ای خود را استخدام 150 هزار نیرو در قالب کارورز دربخش خصوصی به صورت یکجا پرداخت کرد.
به گفته وی دولت 2 هزار و 500 میلیارد ریال بابت حقوق بیمه سهم کارفرما برای 150 هزار نیرو کارورز به تامین اجتماعی پرداخت کرد.
اصغری اظهارداشت : علاوه بر آن کارفرمایانی که نیروهای فارغ التحصیل را در خارج از سامانه کارورز جذب کنند نیز تا یک سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف هستند.
براساس برنامه ،دولت در سال جاری پیش بینی کرد 970 هزار شغل در کشور ایجاد کند که سهم مازندران از این اشتغال 45 هزار نفر برآورد شد.
در مازندران نرخ بیکاری بهاره 9.2 درصد اعلام شد و در دولت تدبیر و امید ( دولت یازدهم ) 150 هزارشغل در این خطه شمال کشور ایجاد شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار