معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با بیان این که اردبیل دارای 12 روستای هدف گردشگری است گفت: در مطالعات اولیه طرح جامع گردشگری استان 48 روستا دارای قابلیت های طبیعی و تاریخی شناسایی شد.
کد خبر: ۴۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 15 June 2015

 به گزارش ایرنا، قادر تقی زاده در جلسه کمیته گردشگری استان افزود: امکانات زیرساختی روستاهای هدف گردشگری مذکور از جمله جاده ، برق ، تلفن ، شبکه مرکزی بهداشتی ، مدارس شناسایی و مشخص شده و به تمام فرمانداری های شهرستان ها اعلام شده تا تامین زیرساخت های این روستاها را در اولویت برنامه های خود قرار بدهند.

وی با اشاره به اقامتگاه های بومی گردی کشور و شرح مشخصات ، ضوابط ساخت و بهره برداری و درجه بندی آنها بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور با موسسه اعتباری مهر امید یک میلیارد ریال وام با سود چهار درصد به دفاتر مربوط به طبیعت گردی و اقامتگاه های بومی گردی تعلق می یابد که افراد متقاضی شرایط در صورت تمایل می توانند برای دریافت وام درخواست خود را اعلام کنند.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، او همچنین به شناسایی فعالیت تورهای بدون مجوز در چهار میدان شهر اردبیل اشاره و بر لزوم کنترل و نظارت بر فعالیت چنین تورهایی تاکید کرد.

او افزود: برخی از دفاتر مجوزدار در کمیته طبیعت گردی برای اعزام تورهای خود به شهرهای دیگر با ممانعت اماکن عمومی روبه رو می شوند که این امر به عنوان یکی از موانع توسعه پایدار طبیعت گردی و گردشگری باید حل و بررسی شود.

وی خواستار تداوم برگزاری دوره های آموزشی در روستاهایی که قابلیت های تاریخی و گردشگری دارند از امور روستایی شد و گفت: تابلوهایی با مشخصات اعلام شده برای معرفی روستاهای هدف گردشگری آماده و در این روستاها نصب شود.

در این جلسه در زمینه قابلیت ها و ظرفیت های بالای گردشگری استان به ویژه در حوزه طبیعت گردی با هدف برنامه ریزی هدفمند دستگاه های متولی و بخش های خصوصی فعال در حوزه گردشگری برای گسترش نظام مند گردشگری در محیط های طبیعی و روستایی و ارتقای گردشگری در جوامع بومی و محلی به منظور اشتغال پایدار تبادل نظر شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار