کد خبر: ۴۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 15 June 2015
مدیرکل آب و فاضلاب استان البرز گفت: با هدف شناسایی مشترکان پرمصرف گروه‌های اجرایی آبفا در البرز فعال شد.
غلامرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی و لزوم توجه مردم به چگونگی مصرف آب لذا گروه‌های اجرایی آبفا در البرز فعال شد تا با شناسایی مشترکان پرمصرف اقدامات لازم را انجام دهد.
وی افزود: در این راستا با مشاهده مشترکان پرمصرف انشعاب آب شهروندان پرمصرف استان البرز قطع می‌شود.
این مسئول تأکید کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و بالطبع افزایش مصرف آب لذا از شهروندان درخواست داریم که بر روند مصرف آب شرب توجه ویژه داشته باشند.
رضایی گفت: حجم مخازن ذخیره آب برای توزیع در شبکه خانگی کاهش یافته و در برخی مناطق با افت فشار و احتمال قطع آب مواجه هستیم.
وی افزود: در این راستا و برای رفع محدودیت‌های پیش آمده، رعایت کامل صرفه‌جویی و حذف مصارف غیرضروری از سوی شهروندان لازم است.
این مسئول در ادامه سخنان خود از فعال شدن گروه‌های مروجین مصرف بهینه آب خبر داد و بیان داشت: این گروه‌ها با گشت‌زنی در خیابان‌های سطح شهر، توصیه‌های ضروری برای مصرف بهتر و بهینه‌تر را به شهروندان ارائه می‌دهند و در صورتی که به تذکرات این گروه‌ها توجهی نشود، گروه‌های اجرایی آبفا وارد عمل شده و برخورد قانونی و حتی قطع انشعاب را انجام خواهند داد و با هرگونه مصرف بی‌رویه نظیر شست‌وشوی حیاط و کوچه، خیابان و خودرو با شیلنگ آب برخورد کرده و انشعاب فرد را قطع می‌کنند.
وی از شهروندان خواست تا برای آبیاری فضای سبز و درختان منزل خود روش غرقابی با شیلنگ آب را حذف کرده و این کار را به صورت دستی و با آبپاش در شب هنگام یا صبح زود انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار