کد خبر: ۴۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 16 June 2015

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: استان از نظر هدر رفت آب شبکه با 18.5 درصد در وضعیت بهتر از متوسط کشوری با 25 درصد قرار دارد و از این نظر در رتبه سوم هستیم.

علیرضا ایمانلو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درحال حاضر تولید و مصرف آب در تبریز سر به سر بوده و به همان اندازه که آب تولید می شود مصرف می شود.

وی اضافه کرد: میزان تولید آب در تبریز چهار هزار و 450 لیتر در ثانیه است که به همین اندازه نیز مصرف می شود اما در ساعات اوج، میزان مصرف 300 لیتر بر ثانیه بیشتر از میزان تولید است.

وی افزود: در سطح استان نیز میزان تولید آب هفت هزار و 670 لیتر بر ثانیه بوده و در ساعات اوج 9 هزار لیتر بر ثانیه مصرف می شود.

ایمانلو گفت: میزان تولید و مصرف آب تبریز در سال 140 میلیون مترمکعب است که این رقم با روند فعلی مصرف در پنج سال آتی به 160 میلیون متر مکعب و در 20سال آینده به 260 میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار و 300 لیتر بر ثانیه از آب مصرفی تبریز از زرینه رود، 700 لیتر بر ثانیه از سد نهند و مابقی از چاه های دامنه های هربی و سهند تامین می شود.

وی افزود: در حال حاضر 15 درصد از مشترکان بیش از الگو، آب مصرف می کنند و 18 درصد نیز به دلیل مصرف کم از پرداخت آب بها معاف هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به جمعیت زیر پوشش این شرکت در استان اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون و 630 هزار مشترک زیرپوشش شبکه فاضلاب در آذربایجان شرقی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :