مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان:
مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: 36 سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه را داشتم؛ اما به‌واسطه رسیدگی بهتر به طلاب حوزه‌های علمیه از سنگر امامت جمعه خداحافظی کردم.
کد خبر: ۴۸۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 29 August 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از مرکز خبر حوزه‌های علمیه استان سمنان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد در افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه شهرستان دامغان که با حضور معاون آموزش حوزه استان و اساتید و طلاب برگزار شد، اظهار داشت: هر جامعه و شهر و دیاری که از نعمت حضور علما برخوردار باشد، این یکی از برکات الهی نسبت به آن شهر است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان تصریح کرد: فقری در جامعه بالاتر از حضور نداشتن عالم در منطقه و نبود عالم پاسخگو در جامعه نیست؛ 36 سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه را داشتم؛ اما به‌واسطه رسیدگی بهتر به طلاب حوزه‌های علوم دینی از سنگر امامت جمعه خداحافظی کردم.

به گزارش فارس؛ مهدی‌نژاد به تازگی به امامت جمعه شهمیرزاد منصوب شده بود.

وی با بیان اینکه شهر و منطقه بدون طلبه و عالم کویر شوره‌زار و غیرحاصل‌خیز است، افزود: امروز جامعه از برکات و ثمرات حضور طلاب علوم دینی و عالمان در جامعه بهره‌مند می‌شوند.

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه مدیریت حوزه علمیه استان سمنان در زمینه آماده‌سازی شرایط‌های لازم برای تحصیل طلاب علوم دینی در این استان همواره در حال تلاش است، گفت: سمنان تنها استانی است که همه اساتید حوزه علمیه آن دارای حکم تدریس هستند.

وی با بیان اینکه 15 درصد از مدارس آموزش و پرورش استان سمنان تحت نظر طرح مدارس امین در این استان اداره می‌شوند، افزود: این آمار با توجه به آمار در سطح کشور 15 درصد جلوتر است و میزان نظارت طرح مدارس امین در سطح کشور یک درصد است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان با اشاره به تعامل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در استان سمنان با اداره کل آموزش و پرورش این استان در زمینه‌های مختلف گفت: با این تعامل به دنبال رشد مدارس هستیم و در تلاشیم تا تمام مدارس این استان از نعمت نماز جماعت برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهایی که در حوزه‌های علمیه دنبال می‌شود، عمرانی و آبادانی مدارس علمیه است، افزود: یکی از رویکردها در عمران و آبادانی مدارس علمیه این است که مدارس با یک سبک جدید و به‌روز ساخته شود.

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه تهذیب و اخلاق، گمشده جامعه امروز محسوب می‌شود که همه به دنبال آن هستند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت تهذیب نفس، رسیدگی به این مسأله از جمله اولویت‌های مهم مدیریت حوزه علمیه استان سمنان است و باید آیت‌الله بهجت‌ها و علامه طباطبایی‌ها تربیت شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان تصریح کرد: امروز باید با توجه به فراهم بودن امکانات لازم برای طلاب علوم دینی، باید شیخ مفید و شیخ طوسی‌های زمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز جامعه متقاضی جذب و حضور طلاب علوم دینی در عرصه‌های مختلف است، بیان کرد: در زمان‌های مختلف از نهادهای متعدد برای حضور طلاب از جمله در کشتارگاه‌ها برای نظارت بر ذبح شرعی، اصناف، مدارس و... تماس می‌گیرند و این نشان‌دهنده اهمیت حضور آنان در جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار