فرمانداردالاهو با بیان اینکه هزینه کلی سد زمکان 100 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، گفت: سد زمکان با جذب به موقع اعتبارات بهار 97 وارد مدار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 03 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،مرادعلی تاتار ، اظهار داشت: کارگاه سد زمکان از سال 84 شروع به کار کرده که 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار دالاهو حجم مفید مخزن را 23 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: این حجم عمدتا برای مصارف کشاورزی و آب شرب است و در حدود 3 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی و باغات شهرستان دالاهو را آبیاری می‌کند.

وی با بیان اینکه 350 میلیون کیلومترمربع حوضه آبریز سد زمکان است، تصریح کرد: سد زمکان یک سد سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی با ارتفاع 58 متر از پی، طول تاج 287 و حجم بدنه یک‌میلیون متر مکعب است.

تاتار با اشاره به آبگیری سد زمکان در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان، تصریح کرد: برای تامین آب باغات کانالی بتونی به طول 9 هزار و 300 متر از سد تا ابتدای شبکه آبیاری ایجاد شده است.

وی هزینه کلی سد را 100 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: این پروژه هم‌اکنون برای 200 نفر اشتغال فراهم کرده که با جذب به موقع اعتبارات سد زمکان بهار 97 وارد مدار می‌شود.

این مسؤول در پایان، گفت: شهرستان دالاهو با 36 هزار نفر جمعیت در 100 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده که در سنوات گذشته باغات شهر گهواره به علت خشکسالی دچار مشکل شده که با احداث این سد مشکلات باغداران این منطقه برطرف می‌شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار