معاون سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور:
معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به ضرورت احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: بیش از ۷۵ هزار پروژه نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد.
کد خبر: ۴۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 18 June 2015
به گزارش تابناک یزدعلیرضا صالح در مراسم تکریم محمدعلی بابایی معاون پیشین برنامه‌ریزی استانداری یزد و معرفی حمیدرضا نصیری‌زاده به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد اظهار داشت: سهم استان یزد از مجموع اعتبارات ملی 1 و 6 دهم درصد است.

معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در سال 1386 در اقدامی غیر کارشناسی و غیرقانونی توسط دولت وقت منحل شد.

صالح با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به استناد قانون تشکیل شده بود، افزود: جلوگیری از فعالیت آن دلیلی کامل و مصوبه‌ای قانونی نیاز داشت که در دوره قبلی بدونه اخذ مجوز رسمی نسبت به انحلال این سازمان اقدام شده است.

وی افزود: در سال 1384 بیش از 1 هزار و 300 طرح تملک دارایی سرمایه‌ای ملی با اعتبار مورد نیاز 60 هزار میلیارد تومان در پیوست شماره قانون وجود داشت اما در سال 1392 این آمار به 2 هزار و 900 طرح با اعتبار مورد نیاز 400 هزار میلیارد تومان تعهد سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: نه تنها دولت فعلی بلکه 3 دولت بعد از این دولت هم مجبور است دنباله‌رو سیاست‌ها و طرح‌های نیمه تمام دولت قبلی باشد.

صالح ادامه داد: در سفر‌های استانی رئیس جمهور، در دولت فعلی فقط از بین طرح‌های عمرانی نیمه تمام و موثر که قابلیت اتمام و ارزشیابی بعد از 2 سال را دارند انتخاب و نسبت به بررسی تخصیص اعتبارات به آنها اقدام شده است.

وی اظهار داشت: هیچ دولتی مجاز نیست با اقدامات غیر اصولی و غیر کارشناسی برای دوره‌های بعد از خود الزامات و تعهدات اجرایی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از تعهدات دولت در دوره قبل از استان‌ها شروع شده، گفت: در سال 1384 بیش از 15 هزار پروژه نیمه تمام با 8 هزار میلیارد تومان به عنوان میراث دوره قبل در کشور به جا مانده بود و در سال 1392 بیش از 75 هزار پروژه نیمه تمام با بیش از 98 هزار میلیارد تومان از دوره قبل به جا مانده است.

صالح با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به عنوان نهاد تصمیم‌ساز در کشور شکل گرفته‌اند، اظهار داشت: احیای این سازمان از مهمترین درخواست‌های رئیس جمهور وقت در تبلیغات انتخاباتی بود که بعد از زمینه‌سازی و ایجاد بستر های لازم عملیاتی شد.

وی چابک بودن و کوچک بودن، دنبال کردن اهداف راهبری استان، تفیض اختیار حداکثری به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و تشکیل ستاد نظارتی را 4 ویژگی اصلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دانست.

وی ادامه داد: استان یزد تاکنون چهاردهمین استان در سطح کشور است که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانی آن معارفه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار